Aktualności

kids read

Dziecko:

  • poznaje pojęcia: szacunek wobec starszychsprawność fizyczna;
  • jest uwrażliwiane na okazywanie szacunku osobom starszym;
  • utrwala nazwy pór roku, miesięcy, dni tygodnia;
  • rozwija umiejętność liczenia w zakresie 7 w sytuacjach życiowych; poznaje liczby 1, 2, 3, 4, 5, 6; operuje liczebnikami porządkowymi;
  • kształtuje umiejętność ustawiania elementów według wielkości, wysokości;
  • rozwija percepcję słuchową poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznaje i różnicuje dźwięki), odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonuje analizy i syntezy zdania i wyrazu, różnicuje głoski o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, wyróżnia wskazaną głoskę w zależności od miejsca w wyrazie;
  • rozwija koordynację ruchowo- słuchowo- wzrokową podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • posługuje się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała: prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w.

Piosenki:

„Tęgi mróz”

(muz. Tadeusz Pabisiak, sł. Agnieszka Galica)

Tęgi ze mnie mróz, tęgi ze mnie mróz.

Pomaluję szyby w kwiatki,

Na czerwono nos Agatki,

Kubę mocno szczypnę w uszy,

Mroźnym śniegiem będę prószył.  

Ref.: Tęgi ze mnie mróz.

         Tęgi ze mnie mróz.

         Tęgi mróz.

         Tęgi ze mnie mróz. (x2)

Na jeziorze zmrożę wodę,

Woda się pokryje lodem.

Dach ozdobię sopelkami,

Będę skrzypieć sopelkami,

Będę skrzypieć pod nogami.

Ref.: Tęgi ze mnie...

Będę trzeszczał, będę ściskał,

Będę straszył, szczypał, świstał.

Niech do domu szybko zmyka

Ten, kto wyszedł bez szalika.

Ref.: Tęgi ze mnie...

KĄCIK DOBREGO STARTU:

„Wzorek na piasku”

(sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska)

Dziadek ma zegarek,

piękny, posrebrzany.

A na pasku wzorek

jest namalowany.

Wzorek rysujemy,

bardzo się staramy.

I z pomocy pani

już nie korzystamy.  (x2)

„Schody”

(sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska)

Stopień po stopniu, schodek po schodku

idziemy w górę, wciąż do celu.

Stopień po stopniu, schodek po schodku,

chodź razem z nami, przyjacielu.

Stopień po stopniu, noga za nogą

schodzimy teraz wolno schodami.

Schody potrzebne są, bo służą,

by się przemieszczać między piętrami.

Wiersz:

„Gimnastyka dni tygodnia”

Ilona Dziubek

Gimnastyka – dobra sprawa,

co dzień wszystkim radość sprawia.

Gdy niedziela się zaczyna,

trening tydzień rozpoczyna.

W poniedziałek dwa podskoki,

wtorek lubi kroki w boki.

Środa kręci dwa kółeczka,

no a czwartek jaskółeczka.

W piątek szybko dwa przysiady,

a sobota robi ślady.

I tak przez tydzień cały

dni tygodnia wciąż szalały.

„Pory roku”

Stanisław Karaszewski

Cztery pory ma rok cały.

Każda inna oczywiście.

Zima w śniegu, wiosna w kwiatach,

lato w słońcu, jesień w liściach.

Wiosna, lato, jesień, zima,

cztery pory rok nasz ma.

Każda inne zna zabawy,

każda w co innego gra.

Wiosna lubi rower, piłkę,

lato łódki i kajaki.

Jesień rolki, hulajnogi,

zima narty, łyżwy, sanki.

Wiosna, lato, jesień, zima,

cztery pory rok nasz ma.

Każda inne zna zabawy,

każda w co innego gra.

Wiosna stawia babki z piasku,

lato kąpie się w basenie,

jesień spaceruje w lesie,

zima śnieg w bałwanka zmienia.

„Narciarz”

Jan Brzechwa

Pada śnieżek, pada śnieżek,

łatwo zapaść się po pas,

a na nartach, jak wzdłuż ścieżek

mogą sobie iść przez las.

Droga gładka i otwarta,

słońce świeci, śnieżek spadł,

więc na nartach, więc na nartach

śmiało mogę ruszyć w świat.

Dziecko:

  • poznaje pojęcia: troskliwość, współpraca;
  • doskonali umiejętność liczenia, poznaje liczby 1, 2, 3, 4, 5; operuje liczebnikami porządkowymi;
  • rozwija percepcję słuchową poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych, odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonuje analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicuje głoski o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, wyróżnia wskazane głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • rozwija sprawność manualną, w tym motoryki małej, w trakcie wykonywania ozdób choinkowych,
  • trwa w radosnym oczekiwaniu na przyjście Jezusa Chrystusa, spełniając adwentowe zadania;
  • przełamuje strach przed publicznymi wystąpieniami, biorąc udział w przedstawieniu jasełkowym.

 Piosenki:

 „Strojnisia choinka”

(sł. Jadwiga Mackiewicz, muz. Krystyna Kwiatkowska)

 

Zielone gałązki, a na każdej świeczka,

w stroiku z bibułki stoi choineczka.

Ref.: Gdy zaświeci gwiazdka między gałązkami,

wesołą kolędę dla niej zaśpiewamy.

Hej! Kolęda, kolęda!

Kolory tęczowe w bombkach latarenkach –

choinka w kolorach strojna jak panienka.

Ref.:  Gdy zaświeci gwiazdka...

Gdy wicher zimowy w sadzie za oknami –

strojnisia choinka słucha razem z nami.

Ref.: Gdy zaświeci gwiazdka...

 

„Na strunach igieł”

(sł. Dorota Gellner, muz. Barbara Kolago)

 

Załóż, choinko,

śnieżny kożuszek,

zawiąż na czole

barwny łańcuszek.

Na strunach igieł

zagraj cichutko,

niech wieczór pachnie

zieloną nutką.

Lu – li lu – li lu – li la,

Lu – li lu – li lu – li la,

Lu – li lu – li lu – li la,

Lu – li lu – li lu – li la.

Załóż, choinko

śnieżne koronki,

przypnij jabłuszka,

świeczki i bombki.

Na szklanych dzwonkach

zagraj cichutko,

niech wieczór pachnie

zieloną nutką.

Lu – li lu – li lu – li la...

 

KĄCIK DOBREGO STARTU: 

„Prezent na święta”

(sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska)

 

Kiedy święta już nadejdą,

wtedy na prezenty czekam.

Choć wieczerza zakończona,

to Mikołaj z paczką zwleka.

 

A gdy wreszcie się pojawi,

wtedy prezent swój dostanę.

A co w paczce tej odnajdę,

tego to j nie wiem wcale.

 

Wiersz:

„Świąteczne podarki”

Rafał Lasota

 

Pod choinką są prezenty.

Każdy prezent jest zamknięty.

Każdy prezent na mnie zerka,

Bym rozwinął go z papierka.

Wyobraźnią już rysuję,

Co tam w środku się znajduje?

Może misiek, klocki może...

Ty prezencie! Ty potworze!

Złość już mnie za gardło ściska,

Chcę rozwinąć prezenciska!

Łypią na mnie pod choinką

Kolorową kuszą minką!

To za wiele! Ponad siły!

Już nie będę dla nich miły!

Niech już idą z mego domu!

Ja je oddam byle komu!

Nawet łezka mi nie spłynie,

Gdy to wszystko w koszu zginie!

Ale... jeśli w tych paczuszkach

Dwa cukrowe są jabłuszka?!

Jeśli jest tam misio mały,

Co zielone ma sandały!

Może są tam cukiereczki

I orzeszki, i książeczki...!

Trudno!

Choć się czas odwleka,

To ja na nie już poczekam...

 

Więcej o nas

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej?

Zapraszamy do kontaktu tel.: 504 876 818,
przesłania do nas wiadomości e-mail: sekretariat@przedszkole-nazaretanek.pl
lub po prostu odwiedzin. 

swieta rodzina

LastMinute

Troszczymy się z Bożą pomocą o Wasze najdroższe pociechy :-)