Aktualności

kids read
  • utrwalenie nazw członków rodziny;
  • wprowadzenie litery M, m; D, d
  • wprowadzenie litery Y, y na podstawie liczby mnogiej;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na różne tematy
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania podobieństw i różnic;
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami czasu: dawniej, dziś i w przyszłości;
  • pogłębianie poczucia przynależności do rodziny;
  • wprowadzenie pojęcia drzewo genealogiczne;
  • kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci oraz pogłębianie poczucia przynależności do kraju;
  • utrwalenie wiedzy na temat symboli narodowych;
  • kształtowanie wiedzy dzieci na temat zmian związanych z ruchami Ziemi (obiegowym i obrotowym);
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych;
  • utrwalanie informacji o zmianach zachodzących w przyrodzie;
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat zjawisk atmosferycznych takich, jak powstawanie chmur;
  • doskonalenie motoryki małej;
  • poszerzanie słownika biernego i czynnego dziecka o wyrazy związane z krążeniem wody w przyrodzie;
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych do tej pory liter;
  • przewidywanie i doskonalenie umiejętności uważnego słuchania;
  • dostrzeganie zmian w pogodzie i ich oznaczanie;
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych;
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat różnic między zwierzętami;
  • wprowadzenie liczby 3, 4 i 5;
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacji;
  • wprowadzenie pojęć: ssaki, gady, płazy, ptaki, ryby;
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania podobieństw i różnic;
  • przypomnienie nazw zwierząt domowych;
  • kształtowanie umiejętności poszukiwania informacji w różnych źródłach;
  • kształtowanie odpowiedzialności;
  • doskonalenie umiejętności pomagania zwierzętom;
  • doskonalenie umiejętności uczestnictwa w scenkach dramowych;
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania fikcji od rzeczywistości;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych przedmiotów;
  • integrowanie grupy przedszkolnej;
  • utrwalenie wiedzy dotyczącej zmian przyrodniczych związanych z nadejściem zimy;
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania innych;
  • doskonalenie umiejętności podawania nazw zwierząt i ich domów;
  • utrwalenie nazw zwierząt zapadających w sen zimowy lub hibernację;
  • utrwalenie nazw ptaków migrujących;
  • poszerzanie wiedzy geograficznej dzieci;
  • utrwalenie nazw zwierząt i sposobów na przetrwanie zimy;

 

WIERSZE

PIOSENKI

Kto ty jesteś? Polak mały... 

/ Władysław Bełza/

— Kto ty jesteś?
— Polak mały.

— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.

— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swymi.

— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.

— Czym ta ziemia?
— Mą Ojczyzną.

— Czym zdobyta?
— Krwią i blizną.

— Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.

— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę!

— Coś ty dla niej?
— Wdzięczne dziecię.

— Coś jej winien?
— Oddać życie.

 

To moja Polska

/D.Niemiec/

Tu jest moje miejsce na Ziemi.
Tu jest mój dom i moja rodzina.
To jest moje miasto, moje ulice.
Tu każdy mój dzień się kończy i zaczyna

Znam tu każdy plac, każdy zakątek.
Tu mam kolegów i chodzę do przedszkola.
To miejsce kochać, cenić i szanować
to moja Polaka – patrioty rola.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Moja Ziemio ukochana 

/ sł. Monika Kluza, muz. Mateusz Kluza/

 

Moja Ziemio ukochana

Od kołyski ciebie znam

W każdy dzień od samego rana

Śpiewam: Polska to mój kraj

 

I. Kocham Cię Polsko, moja Ojczyzno

Kocham Twe miasta i mosty nad Wisłą

Kocham Twe góry, strumienie płynące

Boćki biedronki, kwiaty na łące

 

II. Kocham Cię Polsko, moja Ojczyzno

Kocham gdy słońce wstaje  nad Wisłą

Kocham skowronka co śpiewa dla Ciebie

A jego pieśni mkną wciąż po niebie

 

III. Kocham Cię Polsko, moja Ojczyzno

Kocham wieczorne spacery nad Wisłą

Kocham koncerty świerszczowe na trawie

Księżyc i gwiazdy mieniące się w stawie

 

Niepodległa Polska 

/ sł. Monika Kluza, muz. Mateusz Kluza/

 

Niepodległa Polska to dom nasz kochany

Niepodległa Polska dzisiaj świeci jej blask

Niepodległa Polska między narodami

Niepodległa Polska łączy nas

 

Niepodległa Polska to dom nasz kochany

To mama, tata, siostra i brat

Niepodległa Polska pachnąca różami

To ziemia rodzinna to cały nasz świat

Mazurek Dąbrowskiego

/sł.Józef Wybicki/

I. Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.

Ref.  Marsz, marsz, Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski!
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem. x2

II.  Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.

III. Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.

IV. Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany:
"Słuchaj jeno, ponoć nasi
Biją w tarabany."

 

Deszczowa orkiestra

/sł. i muz. J.Bernat/

 

1. Kto nie lubi deszczu

 kto się boi burzy,

 komu w niepogodę czas się dłuży

 niechaj zagra z nami w deszczowej orkiestrze,

 bo my gramy razem z deszczem.

 

Ref. Bum, bum, bum, bum, bum! - burza gra.

Szu, szu, szu, szu, szu! - szumi wiatr.

Kap, kap, kap, kap, kap! - kapie deszcz

 i my razem z deszczem gramy sobie też.

Bum, bum, bum, bum, bum! - burza gra.

Szu, szu, szu, szu, szu! - szumi wiatr.

Kap, kap, kap, kap, kap! - kapie deszcz.

Baw się razem z nami, jeśli tylko chcesz.

 

2. Nasza rozesmiana, deszczowa orkiestra

ciągle gra i grać nie może przestać.

Więc nie zwlekaj długo i zagraj dziś z nami

Do zabawy zapraszamy.

 

Ref. Bum, bum, bum, bum…


 

 

 

 

Więcej o nas

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej?

Zapraszamy do kontaktu tel.: (34) 324 62 44 oraz 504 876 818,
przesłania do nas wiadomości e-mail: sekretariat@przedszkole-nazaretanek.pl
lub po prostu odwiedzin. 

swieta rodzina

Troszczymy się z Bożą pomocą o Wasze najdroższe pociechy :-)