Aktualności

kids read

 

Założenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc maj:

  • rozwijanie zainteresowania bajkami, przybliżenie literatury dziecięcej;
  • poznanie zawodu logopedy;
  • ćwiczenie kulturalnego wysławiania się;
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę;
  • wzbudzanie zainteresowania książkami;
  • rozwijanie koncentracji słuchowej;
  • nauka współdziałania, rozwijanie wyobraźni podczas wykonywania prac plastycznych;
  • wykonanie zakładek do książek;
  • poznanie biblioteki i zasad zachowania się w niej;
  • dostarczanie właściwych wzorów zachowania się w miejscach publicznych;
  • utrwalanie znajomości kształtów i nazw figur geometrycznych;
  • ćwiczenie umiejętności zapamiętywania;
  • aktywne słuchanie muzyki;
  • nabywanie umiejętności tworzenia budowli przestrzennych;
  • umiejętność nazywania członków bliższej i dalszej rodziny;
  • odczuwanie więzi z członkami rodziny;
  • nazywanie i przeliczanie części ciała;
  • kształtowanie świadomości siebie;
  • doświadczanie radości podczas zabaw ruchowych;
  • kształtowanie estetyki i harmonii ruchu;
  • wyrabianie aktywnej postawy podczas wykonywania zadań;
  • tworzenie więzi emocjonalnej z rodziną;
  • powtórzenie i utrwalenie nazw dni tygodnia;
  • poznanie i ćwiczenie zasad prowadzenia rozmowy;
  • definiowanie i dzielenie elementów na zbiory;
  • utrwalanie pojęcia zbiór;
  • kształtowanie umiejętności zachowywania umiaru w spożywaniu słodyczy;
  • rytmiczne recytowanie słów;
  • interpretowanie piosenki za pomocą ruchu;
  • wdrażanie do aktywnego uczestniczenia we wszystkich zabawach przy muzyce;
  • ćwiczenie pamięci podczas pracy plastycznej;
  • budzenie otwartości na uczucia.

 

Krasnoludki

sł. i muz. tradycyjne

My jesteśmy krasnoludki.

Hop -sa -sa, hop -sa -sa!

Pod grzybkami nasze budki.

Hop -sa -sa, hop -sa -sa!

Jemy mrówki, żabie łapki.

Oj tak, tak! Oj tak, tak!

A na głowach krasne czapki

– to nasz znak, to nasz znak.

Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka.

Ojojoj, ojojoj!

Płacze nawet niezabudka.

Ojojoj, ojojoj!

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy:

Tru -tu -tu, tru -tu -tu!

Gdy ktoś senny, to uśpimy:

Lu -lu -lu, lu -lu -lu.

Puk, puk

Sł. i muz. Tradycyjne

Jaki dzień wesoły

jaki dzień radosny,

wszystko dziś się śmieje,

pachną kwiaty wiosny.

Puk, puk serca biją,

puk, puk jak tam-tamy,

Mamusiu, Tatusiu, bardzo was kochamy.

My jesteśmy żabki małe.

My jesteśmy żabki małe, rozbrykane i zuchwałe.

My skaczemy, rozrabiamy, rechoczemy i kumkamy.

Czasem mama ma nas dość, gdy zrobimy coś na złość.

Grzeczni potrafimy być, wtedy da się z nami żyć.

Pan Jezus także Mamę miał

Pan Jezus także Mamę miał,

kiedy w Nazarecie żył.

Jezu, naszej mamie daj dużo łask i dużo sił. (x2)

Pan Jezus Opiekuna miał,

kiedy w Nazarecie żył.

Jezu, tatusiowi daj dużo łask i dużo sił. (x2)

 

 

Założenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc kwiecień:

  • poznawanie polskich tradycji ludowych, związanych z obchodzeniem świąt wielkanocnych;
  • nazywanie elementów stołu wielkanocnego;
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • nawiązanie do tradycji malowania jajek w zabawach matematycznych;
  • doskonalenie umiejętności wykonywania zadania według instrukcji;
  • rozwijanie zdyscyplinowania podczas wspólnego muzykowania;
  • zdobywanie wiedzy o wsi i jej mieszkańcach, odróżnianie miasta od wsi;
  • rozwijanie procesów analizy i syntezy;
  • wyciąganie prostych wniosków z treści obrazków;
  • ćwiczenie oczekiwania na swoją kolej podczas wypowiedzi;
  • utrwalenie pojęcia para;
  • dobieranie par przeciwstawnych;
  • kształtowanie umiejętności pokonywania trudności;
  • klaskanie w rytm melodii, rozwijanie wrażliwości muzycznej;
  • ćwiczenie kreatywności podczas działań plastyczno-technicznych;
  • rozumienie znaczenia uczuć w życiu człowieka;
  • wykorzystywanie dramy jako środka do wyrażania emocji;
  • ćwiczenie radzenia sobie z przykrymi uczuciami;
  • doszukiwanie się przyczyny wydarzenia;
  • poznanie zasad zachowania się w kinie i w teatrze;
  • dostrzeganie regularności (rytmu) w zabawie;
  • poszerzanie wiedzy na temat baletu;
  • rozwijanie płynności ruchów;
  • wyrażanie siebie i własnych emocji poprzez ruch;
  • poznanie zawodu malarza;
  • wdrażanie do odpowiedniego używania słów: malarz, galeria, obraz;
  • wyrażanie siebie w malarstwie;
  • ćwiczenie kulturalnego zachowania się przy stole;
  • poznanie akcesoriów urodzinowych;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • utrwalanie znajomości zwrotów grzecznościowych: dzień dobry i do widzenia;
  • motywowanie do kulturalnego zachowywania się;
  • ćwiczenie umiejętności wyrażania sprzeciwu;
  • wyrażanie emocji w formie śpiewu;
  • rozwijanie zdolności plastycznych;
  • odczuwanie potrzeby wyrażania siebie w pracach plastycznych;
  • dostrzeganie wartości emocjonalnej w gotowej pracy.

 

„Głowa, ramiona”

Zabawa ze śpiewem wg M. Bogdanowicz

Ach, gimnastyka, dobra sprawa,

dla nas wszystkich to zabawa.

Ręce w górę i w przód, i w bok,

skłon do przodu, w górę skok.

Głowa, ramiona, kolana, pięty,

Kolana, pięty, kolana pięty.

Głowa, ramiona, kolana, pięty,

Oczy, uszy, usta, nos.


Krasnoludki

sł. i muz. tradycyjne

My jesteśmy krasnoludki.

Hop -sa -sa, hop -sa -sa!

Pod grzybkami nasze budki.

Hop -sa -sa, hop -sa -sa!

Jemy mrówki, żabie łapki.

Oj tak, tak! Oj tak, tak!

A na głowach krasne czapki

– to nasz znak, to nasz znak.

Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka.

Ojojoj, ojojoj!

Płacze nawet niezabudka.

Ojojoj, ojojoj!

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy:

Tru -tu -tu, tru -tu -tu!

Gdy ktoś senny, to uśpimy:

Lu -lu -lu, lu -lu -lu.

„ Biedroneczka”

autor nieznany

Biedroneczka mała

potrawce biegała.

Nóżkami tupała,

rączkami machała.

Potem się ślizgała

do góry i w dół.

W kółko się kręciła

i piłką bawiła.

Gdy deszcz zaczął padać,

pod listkiem się skryła

i bardzo zmęczona

spać się położyła.

A - A - A ALLELUJA

A - a - a alleluja h

Ho - ho - ho hosanna

Mój Pan kocha mnie

Jego radość jest w sercu mym.

 

Założenia  wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc marzec:

  • czerpanie radości z przekazywania wiedzy i umiejętności innym;
  • budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby;
  • poznanie rodzajów mleka, nazywanie produktów mlecznych;
  • doskonalenie orientacji przestrzennej;
  • ćwiczenie umiejętności konstruowania budowli przestrzennych;
  • dostrzeganie znaczenia hodowli zwierząt;
  • odróżnianie niskich i wysokich dźwięków;
  • rozwijanie słuchu muzycznego;
  • ćwiczenie motoryki dużej podczas zabaw muzycznoruchowych;
  • rozwijanie kreatywności w zabawach z życiem produktów spożywczych;
  • kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi na zadaniu;
  • ćwiczenie zgodnej współpracy;
  • tworzenie sytuacji sprzyjających rozwijaniu mowy i kształtowaniu umiejętności wypowiadania się;
  • przeliczanie elementów w dostępnym zakresie;
  • doskonalenie umiejętności matematycznych;
  • utrwalanie wiedzy dotyczącej mleka;
  • doskonalenie sprawności motorycznych;
  • dostrzeganie zmian w przyrodzie;
  • nabywanie empatii w stosunku do zwierząt;
  • poznawanie i nazywanie symboli pogodowych oznaczających wiosnę;
  • kształcenie umiejętności odczytywania symboli pogodowych;
  • zainteresowanie dzieci zjawiskami pogodowymi występującymi wiosną;
  • określenie liczby w zbiorze;
  • przyporządkowanie jeden do jednego;
  • wzbogacenie wiedzy na temat ptaków (bociana);
  • naśladowanie ruchem i głosem odgłosów świata przyrody;
  • poszerzanie wiadomości na temat warunków niezbędnych do rozwoju roślin;
  • tworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia podczas działań praktycznych (sadzenia roślin);
  • kształtowanie określonych postaw w obcowaniu z przyrodą;
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole;
  • poszerzanie wiadomości na temat wiosny podczas nauki wiersza na pamięć;
  • kształtowanie rozumienia ze słuchu;
  • poznanie cyklu rozwojowego motyla;
  • kształtowanie pojęć wysoko – nisko; góra – dół;
  • dostrzeganie delikatności środowiska przyrodniczego;
  • śpiewanie do znanych melodii;
  • rozumienie potrzeby utrzymywania porządku wokół nas;
  • nabywanie umiejętności korzystania z różnorodnych narzędzi;
  • odczuwanie przyjemnych doznań po uporządkowaniu miejsca zabawy.

 

„Rysuję Krzyż”

  1. Rysuję krzyż z kropelką krwi

i z jedną dużą łzą.

Za krzyżem drzwi, do nieba drzwi,

Dla mnie otwarte. są

Ref.    Za ten krzyż i Twoje łzy,

          Za serdeczne krople krwi,

          Jezu dziękuję Ci!

           Za otwarte nieba drzwi,

           Drogą, którą szedłeś,

           Ty Jezu dziękuję Ci!

„ Biedroneczka”

autor nieznany

Biedroneczka mała

potrawce biegała.

Nóżkami tupała,

rączkami machała.

Potem się ślizgała

do góry i w dół.

W kółko się kręciła

i piłką bawiła.

Gdy deszcz zaczął padać,

pod listkiem się skryła

i bardzo zmęczona

spać się położyła.

„Rośnie trawa”

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

Zieleni się trawa na łące,

rosną kwiatuszki pachnące.

A w o grodzie tulipany

– ulubione kwiaty mamy.

A w doniczkach na balkonie

zasadzimy pelargonie.

Będą pięknie wyglądały

i nasz balkon ozdabiały.

„Z wiatrem biegam po niebie”

Z wiatrem biegam po niebie,

Czekam tęczo na ciebie,

Gdy znów zabłyśniesz kolorami,

Dzieci zagrają dzwoneczkami.


Cele dydaktyczno-wychowawcze – luty:

    • uświadomienie obecności i roli powietrza w życiu człowieka;
    • rozumienie pojęcia czyste powietrze;
    • poszerzanie słownika czynnego o słowa: zawierucha, wicher, zefirek;
    • ćwiczenia komunikacji w oparciu o piosenkę i wiersz;
    • odnajdywanie w otoczeniu kształtu koła;
    • kształtowanie poszanowania dla środowiska;
    • rozwijanie doświadczeń sensorycznych;
    • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i muzycznych;
    • ćwiczenie rozróżniania kolorów;
    • nabywanie gotowości do pomocy rodzicom w sadzeniu i pielęgnacji roślin;
    • rozumienie znaczenia wody dla życia na Ziemi;
    • uświadamianie potrzeby racjonalnego i oszczędnego gospodarowania wodą w codziennych sytuacjach;
    • rozwijanie zainteresowań badawczych, kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem;
    • umiejętność postępowania w styczności z ogniem;
    • nauka rozpoznawania niebezpieczeństwa;
    • ćwiczenie w klasyfikowaniu i segregowaniu przedmiotów;
    • dostrzeganie podobieństw między dźwiękami instrumentów a odgłosami natury;
    • budzenie wrażliwości muzycznej;
    • zdobywanie nowych doświadczeń z materiałem sypkim;
    • rozwijanie zdolności kreowania obrazu z dostępnych materiałów przyrodniczych;
    • ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z porażką;
    • rozróżnianie i nazywanie pojazdów powietrznych;
    • ćwiczenie umiejętności budowania wypowiedzi z użyciem przymiotników;
    • nabywanie zdolności matematycznych podczas zabaw z kodowaniem;
    • doskonalenie umiejętności zapamiętywania;
    • zapoznanie z pojęciem maska karnawałowa;
    • rozwijanie pomysłowości i kreatywności podczas przygotowywania maski;
    • czerpanie satysfakcji z zabaw plastyczno - technicznych;
    • poznanie zawodu fryzjera oraz przedmiotów używanych w trakcie pracy;
    • ćwiczenie uważnego słuchania poleceń i stosowania się do nich;
    • ćwiczenie w układaniu, odtwarzaniu rytmów;
    • dostosowanie ruchów tanecznych do tempa.

Kącik Dobrego Startu

„Gdy Pan Jezus był malutki”

Gdy Pan Jezus był malutki nigdy nie próżnował
Z Matką Bożą i Józefem pilnie wciąż pracował
Tak piłował tak heblował i wełenkę zwijał
Nosił wodę rąbał drzewo i gwoździe przybijał

 

„Grasz w kolory?”

sł. Ewa Chotomska, muz. Krzysztof Marzec

 

  1. Grasz w kolory? – Gram!

Znasz kolory? – Znam!

Wiem, że trawa jest zielona,

zielone są drzewa.

Kiedy wiosną puszczą listki,

ptaki będą śpiewać.

Wiem, że żółte jest słoneczko,

piasek i banany,

a niebieskie są migdały,

niebo, oczy mamy.

Ref.: Kolory, kolory,

pełno ich wokoło.

Dobrze, że je mamy,

z nimi jest wesoło. (x2)

  1. Grasz w kolory? – Gram!

Znasz kolory? – Znam!

Wiem, że serce jest czerwone,

kiedy je rysuję.

Chcesz, to chętnie ci serduszko

takie podaruję.

Myszki szare, mleko białe,

prosiaczki różowe,

a jesienią zakwitają wrzosy fioletowe.

Ref.: Kolory, kolory...

Grasz w kolory? – Gram! Znasz kolory? – Znam!

 

„Karnawałowy walczyk”

sł. i muz. Joanna Bernat

Karnawałowy walczyk –

mięciutko raz, dwa, trzy!

Czarodziej z nami tańczy,

wróżka i pirat zły.

Karnawałowy walczyk –

kapela pięknie gra.

Śpiewają przebierańcy,

śpiewamy ty i ja.

W przedszkolu dziś zabawa,

od rana ruch i gwar.

Karnawał to karnawał,

już znamy balu czar.

Choć dobrze się bawimy,

każdy ma w sercu żal.

Tak smutno będzie kończyć

karnawałowy bal.

 

Wiersze

 

 

Pajacyk

Henryk Rostworowski

Fiku -miku, fiku -miku

poskacz z nami, pajacyku.

Popatrz na przedszkolaka,

zaraz się nauczysz skakać.

 Fiku -miku, fiku -miku

poskacz z nami, pajacyku,

skacze Krysia, skaczę ja! 

Poskacz z nami, hopsasa!

Założenia  wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc styczeń:

  • poznanie nazw dni tygodnia;
  • kształtowanie umiejętności tworzenia zdrobnień;
  • okazywanie życzliwości dla innych osób;
  • nazywanie pór roku i przyporządkowanie im koloru, dostrzeganie różnic w porach roku;
  • rozwijanie wiedzy o otaczającym świecie; 
  • rozwijanie aktywności muzyczno‐ruchowej;
  • poznanie symboli i kolorystyki dnia oraz nocy;
  • kształtowanie pojęcia regularności rytmu w organizacji czasu;
  • rozumienie pojęcia rodzina, nazywanie członków rodziny;
  • zacieśnianie więzi rodzinnych; 
  • rozwijanie myślenia logicznego podczas rozwiązywania zagadek;
  • odnajdywanie kształtów w przedmiotach wokół nas;
  • rozwijanie spostrzegawczości;
  • eksperymentowanie z dźwiękiem, rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej;
  • rozwijanie pomysłowości i kreatywności, doskonalenie sprawności manualnych;
  • kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek;
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznych zabaw zimowych;
  • kształtowanie świadomości o zagrożeniach występujących na lodzie i śniegu;
  • przybliżenie znaczenia słowa olimpiada;
  • ćwiczenie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby;
  • porównywanie elementów i posługiwanie siępojęciami dużymały;
  • umiejętnośćodróżniania pary od jednostki;
  • przybliżanie wartości zabawy w parach; 
  • taniec cwałem bocznym po kole;
  • kształtowanie motoryki w zakresie zwinności;
  • zgodne współdziałanie w zabawie; 
  • poznanie korzyści dla organizmu wynikających z zabaw na śniegu; 
  • uświadamianie zagrożeńpłynących ze świata ludzi i zwierząt oraz nauka unikania zagrożeń;
  • poznawanie zmysłów smaku i zapachu;
  • rozwijanie poczucia przynależności do grupy; 
  • szeregowanie elementów od najmniejszego do największego;
  • ćwiczenie umiejętności zachowania siępodczas spotkania z nieznanym psem;
  • poznanie przyczyn przeziębienia jako następstwa niedostosowania ubioru do pory roku;

 Piosenki

„Przybieżeli do Betlejem”

  1. Przybieżeli do Betlejem pasterze
    Grając skocznie Dzieciąteczku na lirze

Ref.  Chwała na wysokości, 

         chwała na wysokości,             /x2

         a pokój na ziemi

  1. Oddawali swe ukłony w pokorze
    Tobie z serca ochotnego, o Boże!

„Pada śnieg” 

(org. Jingle Bells) sł. Elżbieta Zechenter -Spławińska, 

muz. James Lord Pierpont

  1. Poprzez białe drogi z mrozem za pan brat

 pędzą nasze sanie szybkie niby wiatr. 

Biegnij koniu wrony przez uśpiony las. 

My wieziemy świerk zielony i śpiewamy tak:

Ref.: Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań. 

          Co za radość, gdy saniami można jechać w dal. 

          Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań. 

          A przed nami i nad nami wiruje tyle gwiazd. 

  1. Biegniesz biała drogo, nie wiadomo jak. 

Nie ma tu nikogo, kto by znaczył ślad. 

Tylko szybkie sanie, tylko szybki koń, 

Tylko sanki roześmiane i piosenki ton. 

Ref.: Pada śnieg…

„Kocham Babcię, kocham Dziadka” 

muz. Barbara Kolago, sł. Anna Bernat 

Kocham Babcię, kocham Dziadka, 

bo kochanych Dziadków mam! 

Kocham Babcię, kocham Dziadka 

– na bębenku dla nich gram! 

Bam, bam, bam,

 ram, tam, ram! 

Na bębenku, na bębenku: 

ram, tam, ram! 

Dla kochanych Dziadków gram! Ram, tam, tam! 

Kocham Babcię, kocham Dziadka, 

więc buziaka szybko dam! 

Kocham Babcię, kocham Dziadka 

– na trójkącie dla nich gram! 

Dzyń, dzyń, dzyń, 

bim, bam, bam! 

Na trójkącie, na trójkącie:

dzyń, dzyń, dzyń, 

bim, bam, bam! 

Dla kochanych Dziadków gram! Bim, bam, bam! 

Kocham Babcię, kocham Dziadka, 

to powtarzam wszystkim wam! 

Kocham Babcię, kocham Dziadka 

– na kołatce dla nich gram! 

Klap, klap, klap, 

pat, pat, pam! 

Na kołatce, na kołatce: 

klap, klap, klap, 

pat, pat, pam! 

Dla kochanych Dziadków gram! Pat, pat, pam! 

„Sanna”

 sł. Barbara Kossuth, muz. Adam Markiewicz

  1. Zima, zima, zima

 pada, pada śnieg. 

Jadę, jadę w świat sankami,

 sanki dzwonią dzwoneczkami: 

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń. 

  1. Jaka pyszna sanna, parska raźno koń. 

Śnieg rozbija kopytami, 

sanki dzwonią dzwoneczkami: 

Dzyń, dzyń, ... 

  1. Zasypane pola, w śniegu cały świat. 

Biała droga hen, przed nami, 

sanki dzwonią dzwoneczkami: 

Dzyń, dzyń, ..

 Założenia  wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc grudzień:

  • poznanie oznak zimy;
  • dostrzeganie potrzeb innych osób podczas zabaw zimowych;
  • kształtowanie umiejętności odróżniania fałszu od prawdy;
  • nazywanie i odróżnianie figur geometrycznych;
  • nabywanie umiejętności uważnego uczestnictwa w zajęciach; 
  • rozwijanie słuchu i poczucia rytmu;
  • umiejętność tańca krokiem dostawnym;
  • uświadamianie konieczności pomocy zwierzętom podczas zimy, kształtowanie umiejętności bycia dobrym.
  • umiejętność wyrażania uczuć;
  • rozwijanie umiejętności przeliczania;
  • nabywanie poczucia odpowiedzialności za pupila; 
  • rozwijanie muzycznych zdolności twórczych, wyrabianie wrażliwości muzycznej; 
  • poznanie pojęć zamrażanie roztapianie;
  • określanie sposobów wyrażania miłości;
  • kształtowanie umiejętności pomagania w porządkach domowych;
  • czekanie na swoją kolej podczas rozmowy; 
  • zapoznanie z zawodem i pracą listonosza;
  • nabywanie umiejętności składania życzeń; 
  • przygotowanie do pomagania bliskim podczas prac domowych; 
  • rozwijanie ekspresji ruchowej;
  • kształtowanie umiejętności odróżniania instrumentów muzycznych;
  • umiejętność odczuwania świątecznego nastroju podczas zabaw muzycznych; 
  • utrwalanie podstawowych kolorów;
  • usprawnianie zdolności manualnych podczas przygotowywania ozdób na choinkę;
  • czerpanie przyjemności z obdarowywania prezentami ;
  • nazywanie emocji;
  • przybliżenie wiadomości o życiu i postaci Mikołaja;
  • utrwalanie nazw części ciała;
  • kultywowanie zwyczaju świątecznego spotkania rodzinny; 
  • poznanie historii stajenki i szopki bożonarodzeniowej;
  • odczuwanie podniosłego nastroju świąt Bożego Narodzenia; 
  • zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem;

Marana tha!

Marana tha! 

Przyjdź Jezu Panie,

W swej chwale do nas zejdź!

Marana tha! Usłysz wołanie,

gdy się wypełnią wieki.

 

Bałwanek

(sł. i muz. Anna Bernat)

Ulepiła Hanka małego bałwanka, 

małego bałwanka – raz, dwa, trzy. 

Bardzo się cieszyła, wesoło tańczyła, 

wesoło tańczyła – raz, dwa, trzy. 

Miał bałwanek nowy nosek marchewkowy, 

nosek marchewkowy – raz, dwa, trzy. 

I dwa oczka czarne, a na głowie garnek, 

a na głowie garnek – raz, dwa, trzy.

Słonko zaświeciło, śnieżek roztopiło, 

śnieżek roztopiło – raz, dwa, trzy. 

Więc się smuci Hanka, że nie ma bałwanka, 

że nie ma bałwanka – raz, dwa, trzy. 

Ulepiła Hanka nowego bałwanka, 

nowego bałwanka – raz, dwa, trzy. 

Bardzo się cieszyła, wesoło tańczyła, 

wesoło tańczyła – raz, dwa, trzy.

Przybieżeli do Betlejem

  1. Przybieżeli do Betlejem pasterze
    Grając skocznie Dzieciąteczku na lirze

Ref.  Chwała na wysokości, 

         chwała na wysokości,             /x2

         a pokój na ziemi

  1. Oddawali swe ukłony w pokorze
    Tobie z serca ochotnego, o Boże!

Ref.

Więcej o nas

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej?

Zapraszamy do kontaktu tel.: 504 876 818,
przesłania do nas wiadomości e-mail: sekretariat@przedszkole-nazaretanek.pl
lub po prostu odwiedzin. 

swieta rodzina

LastMinute

Troszczymy się z Bożą pomocą o Wasze najdroższe pociechy :-)