Celem wychowawczym Przedszkola jest pełny i harmonijny rozwój Dziecka jako osoby – w myśl zasad personalizmu i pedagogiki chrześcijańskiej.
Przedszkole towarzyszy Dziecku w drodze życia i wspomaga go w tworzeniu jego własnej niepowtarzalnej osobowości, w oparciu o kulturę i wartości chrześcijańskie.
Przedszkole przygotowuje Dziecko na spotkanie z Bogiem, Dawcą wszelkiego dobra, odkrywając razem z nim piękno człowieka i świata.
Realizowanie zadań Przedszkola obejmuje wspieranie Rodziny w wychowaniu Dziecka, na wzór życia i miłości wzajemnej Świętej Rodziny z Nazaretu.
Przedszkole realizuje swe zadania w ścisłej współpracy z Rodzicami (Opiekunami) Dziecka oraz osobami i instytucjami wspierającymi działalność Przedszkola.
Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa oświatowego, wspomaga rozwój edukacji Dziecka poprzez realizację podstawy programowej i programów edukacyjnych zgodnych z duchem Ewangelii.
Spełniając wyznaczoną misję, przedszkole podejmuje działania umożliwiające realizacje potrzeb wszystkich członków społeczności przedszkolnej poprzez:
- Opracowany Program autorski ”Przedszkolak w świecie piękna”.
- Program wychowawczy przedszkola.
Współpraca z rodzicami ma na celu integrację systemu wychowania w rodzinie i w przedszkolu, pogłębia pozytywne relacje między rodziną a przedszkolem, ukazuje rodzinom wzór życia rodzinnego poprzez wskazywanie zasad oraz wartości życia zgodnego z Ewangelią.
Przedszkole prowadzi:
- formację religijną rodzin:
- katechezy dla rodziców, comiesięczne Msze Św., rekolekcje, prenumeratę prasy katolickiej, wspólne przeżywanie wydarzeń roku liturgicznego /spotkania opłatkowe, jasełka itd./
- współpracę wychowawczą z rodzicami dziec:i
- indywidualne kontakty, książki z biblioteki przedszkolnej, wykłady oraz warsztaty dotyczące zagadnień pedagogicznych i psychologicznych
- integrację rodziców w przedszkolu:
- festyny rodzinne, pikniki, spotkania indywidualne i grupowe z rodzicami, spotkania integracyjne, wyjazdy o charakterze formacyjno – integracyjnym.
- współpracę z rodzicami na rzecz przedszkola:
- udział rodziców w uroczystościach przedszkolnych, w czynnościach porządkowych, pomoc przy organizacji imprez przedszkolnych.
Współpraca ze środowiskiem lokalnym sprzyja rozwijaniu cech kreatywnych u dzieci. Jest okazją do nauki gościnności i dobroci. Stwarza również sposobność do rozwoju duchowego oraz społeczno – emocjonalnego.
Przedszkole współpracuje:
- ze środowiskiem lokalnym poprzez zajęcia zorganizowane w ramach współpracy z Instytutem Plastyki WSP, spotkania z innymi placówkami oświatowymi (Przedszkola i Szkoły, Poradnia psychologiczno – pedagogiczna), spotkania z dziećmi niepełnosprawnymi, udział w konkursach i imprezach kulturalnych: Teatr, Filharmonia, Muzea, Kino, Biblioteka, wycieczki bliższe i dalsze.
- z instytucjami kościelnymi np. poprzez Marsz dla Życia, Orszak Trzech Króli.
Nauczyciele posiadają:
- wymagane kwalifikacje zawodowe,
- świadomość koncepcji pracy przedszkola,
- umiejętność dzielenia się ze sobą doświadczeniem zawodowym,
- otwarty styl pracy i są poszukujący,
- potrzebę podnoszenia poziomu swoich kwalifikacji i kompetencji w różnych formach doskonalenia,
- styl pracy o charakterze twórczym i nowatorskim,
- umiejętność współpracy,
- przekonanie o konieczności aktywnego uczestniczenia w życiu przedszkola,
- umiejętność projektowania sytuacji edukacyjnych, które pozwalają im odkrywać i rozwijać możliwości każdego dziecka,
- oraz wspomagać jego indywidualny rozwój, kreatywność i samodzielność.
Przedszkole dysponuje:
- budynkiem zapewniającym poczucie bezpieczeństwa,
- pomieszczeniami wyróżniającymi się funkcjonalnością, czystością i estetyką,
- certyfikowanym placem zabaw,
- wyposażeniem sal; sprzęt, zabawki, pomoce dydaktyczne umożliwiające realizację zadań statutowych,
- magazynem pomocy dydaktycznych.
Przedszkole:
- realizuje swoje zadania opiekuńcze, wychowawcze i dydaktyczne w oparciu o podstawę programową, oraz program uwzględniający potrzeby i możliwości rozwojowe wychowanków,
- prowadzi systematyczną obserwację rozwoju dziecka,
- diagnozuje dzieci za pomocą odpowiednich narzędzi diagnostycznych,
- informuje na bieżąco o postępach dziecka,
- pomaga rodzinom w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej,
- uzgadnia wspólnie z rodzicami kierunki i zakres pracy wychowawczej z dzieckiem,
- udziela pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
Pracownicy przedszkola:
- tworzą pozytywną atmosferę wpływającą korzystnie na kreowanie środowiska wychowawczo – dydaktycznego placówki,
- świadczą swoją postawą o wartościach chrześcijańskich,
- utrzymują przyjazne relacje z rodzinami dzieci,
- odznaczają się wysokim poziomem kultury osobistej.
Działania edukacyjne podejmowane przez przedszkole, w dialogu z rodzicami, zmierzają do tego, by absolwent naszego przedszkola:
- był człowiekiem uczciwym, prawym i dobrym, szanującym siebie i innych,
- kochał swoją rodzinę i pragnął, aby była podobna do Świętej Rodziny,
- pielęgnował wartości moralne takie jak: dobro, prawda, uczciwość, pracowitość, obowiązkowość,
- znał i akceptuje swoją wartość jako osoby,
- był otwarty na pogłębianie wiedzy o Bogu, świecie, ludziach i sobie samym,
- miał poczucie przynależności narodowej i regionalnej,
- dostrzegał piękno w otaczającym świecie, tworząc je poprzez swoje zachowania i działania artystyczne,
- wykazywał się dojrzałością emocjonalną i społeczną
- był przygotowany do podjęcia nauki w szkole wykazując się umiejętnościami zawartymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.