PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA PAŹDZIERNIK
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej;
- kształtowanie postaw proekologicznych;
- zachęcanie do prawidłowego wykonywania ćwiczeń ruchowych i oddechowych;
- zachęcanie do zgodnych zabaw w zespołach;
- doskonalenie percepcji wzrokowej;
- rozwijanie sprawności manualnych;
- doskonalenie umiejętności kolorowania;
- rozwijanie kompetencji matematycznych;
- rozumienie znaczenia spaceru dla wzmacniania odporności;
- zachęcanie do szybkiego reagowania na zmianę w muzyce;
- zwracanie uwagi na zgodne dzielenie się zabawkami doskonalenie zmysłu dotyku;
- rozwijanie kompetencji muzycznych (tempo);
- doskonalenie poczucia rytmu;
- zachęcenie do gromadzenia darów jesiennych;
- zachęcanie do przestrzegania kodeksu zasad;
- rozwijanie wyobraźni ruchowej podczas improwizacji;
- rozwijanie umiejętności słuchania i powtarzania fragmentów wierszyka;
- doskonalenie pamięci odtwórczej;
- zachęcanie do zgodnych zabaw zespołowych;
- poszerzenie wiadomości nt. wyglądu owoców;
- zachęcenie do spożywania owoców jako źródła witamin;
- poznanie sposobów przechowywania owoców;
- doskonalenie umiejętności prawidłowego wypowiadania zgłosek;
- zachęcenie do segregowania owoców wg gatunku, koloru, wielkości;
- zachęcanie do swobodnych wypowiedzi na określony temat;
- rozwijanie logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek;
- doskonalenie procesów analizy i syntezy wzrokowej;
- rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 1-3 i więcej;
- doskonalenie posługiwania się określania dotyczącymi położenia w przestrzeni;
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
- utrwalenie nazw niektórych warzyw;
- poszerzanie wiadomości nt. warzyw w ogrodzie;
- zachęcanie do obserwowania; poszerzanie wiadomości nt. wyglądu warzyw poprzez dotyk;
- zwracanie uwagi na kolorystykę otoczenia przyrodniczego;
- zachęcanie do rozwiązywania zagadek;
- dostrzeganie zmian zachodzących jesienią;
- utrwalenie nazw kolorów;
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania darów lasu;
- utrwalenie wiadomości nt. zwierząt leśnych i ich zwyczajów;
JUŻ OPADŁY LIŚCIE
sł: K. Majewska; muz: S. Jedynak
Już opadły liście,
wiatr wesoło gra.
Idą dzieci i śpiewają:
tra la la la la.
Idą dzieci i śpiewają:
tra la la la la.
Z liści bukiet w ręku
każde z nas już ma.
Idą dzieci i śpiewają:
tra la la la la.
Idą dzieci i śpiewają:
tra la la la la.
Kolorowy listek
Wojtek Pani da.
Idą dzieci i śpiewają:
tra la la la la.
Idą dzieci i śpiewają:
tra la la la la.
Zbieramy kasztany - W. Broniewski
Zbieramy kasztany,
robimy w nich dziurki,
a wtedy je można
nawlekać na sznurki.
Tak robi się lejce,
naszyjnik z korali.
Kasztany, kasztany
będziemy zbierali.