WIERZBY I BOCIANY
muz. Weronika Korthals, sł. Łukasz Tartas
I podziwia naszą ziemię, naszą Polskę, nasz kraj wolny
Ref. Polska - to są wierzby i bociany
Polska - to są dłonie mojej mamy
Polska - to Kopernik i Skłodowska
Ja i Ty to właśnie Polska
I podziwia tę ojczyznę, miasta, wioski, lasy, skały
Ref. Polska - to są wierzby i bociany
Polska - to są dłonie mojej mamy
Polska - to Kopernik i Skłodowska
Ja i Ty to właśnie Polska
I podziwia dobrych ludzi, pięknych w swej różnorodności
Ref. Polska - to są wierzby i bociany
Polska - to są dłonie mojej mamy
Polska - to Kopernik i Skłodowska
Ja i Ty to właśnie Polska
ALLELUJA! JEZUS ŻYJE!
muz. sł. Anna Kubik
1. W święta wielkanocne radość jest nam dana.
Jezus wstaje z grobu już z samego rana.
Ref.: Alleluja! Alleluja! Jezus żyje!
Alleluja! Alleluja! Jego ciała grób nie kryje
2. My się tym cieszymy, Jemu dziękujemy
i radośnie "Alleluja!" śpiewać chcemy.
Polska
Ryszard Przymus
Polska - to taka kraina,
która się w sercu zaczyna.
Potem jest w myślach blisko,
w pięknej ziemi nad Wisłą.
Jej ścieżkami chodzimy,
budujemy, bronimy.
Polska – Ojczyzna...
Kraina, która się w sercu zaczyna.
Co słychać na wsi?
Wanda Chotomska
Co słychać? Zależy – gdzie.
Na łące słychać: – Kle-kle!
Na stawie: – Kwa-kwa!
Na polu: Kraaa!
Przed kurnikiem: – Kukuryku! –
Ko, ko, ko, ko, ko – w kurniku
Koło budy słychać: – Hau!
A na progu: – Miau…
A co słychać w domu,
Nie powiem nikomu!
-zachęcanie do zgodnych zabaw zespołowych
-rozwijanie umiejętności klasyfikowania wg gatunku
-wzbogacenie wiadomości nt. nowej pory roku: przedwiośnia
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
-przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
-rozwijanie umiejętności plastycznych i wyobraźni
-zachęcanie do szanowania zabawek
-zachęcanie do zgodnych zabaw zespołowych
-czekanie na swoja kolej w zabawie
-poszerzanie umiejętności manualnych i plastycznych
-dostosowanie ubioru do określonej pogody
-zachęcenie do wzajemnej integracji grupowej
-wdrażanie do sprzątania po skończonej zabawie
-zachęcanie do przebywania w estetycznym pomieszczeniu
-doskonalenie pamięci i umiejętności językowych
-poszerzanie kompetencji matematycznych
-rozwijanie spostrzegawczości
-zachęcenie do uważnego słuchania nauczyciela
-doskonalenie uwagi i spostrzegawczości
-zachęcenie do przestrzegania zasad
-utrwalenie wiadomości nt. oznak wiosny
-rozpoznawanie symptomów wiosny spośród innych
-rozwijanie wyobraźni twórczej podczas improwizowania
-zachęcanie do aktywnego udziały w zabawie z kolorami
-interesuje się zmianami w przyrodzie
-zachęcenie do wspólnych zabaw
-rozwijanie umiejętności manualnych i plastycznych
-zachęcanie do przestrzegania zasad dobrej zabawy
-rozwijanie zainteresowań teatralnych
-poszerzanie wiadomości nt. zjawisk charakterystycznych dla tej pory roku czyli wiosny
-zachęcane do przestrzegania zasad kodeksu bezpiecznego przedszkolaka
-doskonalenie koncentracji uwagi i logicznego myślenia
„KTO PUKA DO DRZWI ?”
muz y ka i słowa: Katar zyna Zaniat
1. Puk, puk, puk, puk
Kto puka do drzwi?
Puk, Puk, puk, puk
Ja wiem, że to Ty!
Puk, puk, puk, puk
Ogrzewasz mi twarz
Coraz więcej i mocniej co dnia.
Puk, puk, puk, puk
Kto puka do drzwi?
Puk, puk, puk, puk
Ach Wiosno! To Ty!
Puk, puk, puk, puk
Tu ptak a tam kwiat!
Wszystko budzi się - budzę się ja!
Ref. Budzę i nie marudzę,
że czasem wieje, że czasem grzmi.
Budzę i nie marudzę
- otwieram okna, uchylam drzwi.
2. Puk, puk, puk, puk
Kto puka do drzwi?
Puk, Puk, puk, puk
Ja wiem, że to Ty!
Puk, puk, puk, puk
Na niebie malujesz błękity
zachwycasz tym nas.
Puk, puk, puk, puk
Kto puka do drzwi?
Puk, puk, puk, puk
Ach Wiosno! To Ty!
Puk, puk, puk, puk
Szczęśliwa się budzę
Bo budzi się dziś cały świat.
„Wiosna, nowina radosna”
A. Dyniakowska, M. Sadowska
1.Kapie deszczyk kap, kap, kap
Podlewa mały, wiosenny kwiat
A kwiat ten rośnie w górę hen
Wyciąga do słońca listki swe
Ref: Wiosna, wiosna, wiosna, nowina radosna
Wiosna dokoła wiosna z daleka nas woła
2. Zerka kwiatek wokoło
Zielono się robi wesoło
A Motyl i biedronka
Latają, machają do słońca
Ref: Wiosna, wiosna, wiosna, nowina radosna
Wiosna dokoła wiosna z daleka nas woła
“Bociany”
A. Chrzanowska, K.Szoplik
Przyleciały już bociany.
Każdy jest zapracowany.
Gniazdo trzeba by naprawiać!
Nie ma co się zastanawiać!
i na łąkę czas się wybrać!
Trudno się do tego przybrać.
"Cukrowy baranek"
E. Szelburg - Zarembina
Cukrowy baranek
Ma złociste różki.
Pilnuje pisanek
na łące z rzeżuszki.
A gdy nikt nie patrzy,
chorągiewką buja
i cichutko meczy
święte „Alleluja”...
sł. M. Głogowski, muz. K. Kwiatkowska
1.Stoisz smutny, nasz bałwanku,
ze spuszczoną głową.
Może chciałbyś mieć przy sobie
panią Bałwankową?
Ref. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak!
Dobrej żony wciąż mi brak!
Oj, tak, tak! Oj, tak, tak!
Bałwankowej brak!
2. Ma korale z jarzębiny
Bałwankowa żona,
ale łatwo poznać z miny
że dziś jest zmartwiona.
Ref. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak!
Mego synka jeszcze brak!
Oj, tak, tak! Oj, tak, tak!
Synka jeszcze brak!
3. Stoi bałwan z Bałwankową,
w środku zaś Bałwanek.
Jeszcze chwila i rozpoczną
bałwankowy taniec.
Ref. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak!
Przydałby się jeszcze brat!
Oj, tak, tak! Oj, tak, tak!
Przydałby się brat!
4. Już wesołe dwa bałwanki
tańczą z rodzicami,
i my także się pobawmy
razem z bałwankami.
Ref. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak!
Zatańcz z nami raz i dwa!
Oj, tak, tak!
Oj, tak, tak!
Zatańcz raz i dwa!
Lew
Jan Brzechwa
Lew ma, wiadomo, pazur lwi,
Lew sobie z wszystkich wrogów drwi.
Bo jak lew tylko ryknie,
To wróg natychmiast zniknie.
Żyrafa
Jan Brzechwa
Żyrafa tym głównie żyje,
Że w górę wyciąga szyję.
A ja zazdroszczę żyrafie,
Ja nie potrafię.
Tygrys
Jan Brzechwa
„Co słychać, panie tygrysie?”
„A nic. Nudzi mi się”.
„Czy chciałby pan wyjść zza tych krat?”
„Pewnie. Przynajmniej bym pana zjadł”.
„Rock’N’Roll dla Babci i Dziadka”
Sł. I muz. A. Szewczyk
Babciu, Dziadku – dzisiaj Wam śpiewamy.
Babciu, Dziadku – coś tu dla Was mamy.
Babciu, Dziadku – rączki kręcą się.
Babciu, Dziadku – tańczyć dla Was każdy chce!
Ref: Jedna noga, druga noga,
Trzęsie się podłoga.
Jedna ręka, druga ręka,
Tańczą, tak wnuczęta.
Pokręcimy bioderkami,
A wy, kręćcie z nami.
Tańczą nawet ręce dwie,
Babciu, Dziadku – kocham Cię !
Babciu, Dziadku – kocham Cię !
Babciu, Dziadku – kocham Cię !
Babciu, Dziadku – obrocik zrobiony.
Babciu, Dziadku – dla Was tu tańczymy.
Babciu, Dziadku – rączki kręcą się.
Babciu, Dziadku – tańczyć dla Was każdy chce!
Wiersz „Mała wnusia” .
Jestem sobie mała wnusia,
Kocham Babcię i Dziadziusia.
Mam dwie raczki bardzo sprytne,
Nożyczkami kwiatki wytnę.
Jestem sobie mały wnusio,
Ciesz się Babciu i Dziadziusiu.
Mam bębenek z pałeczkami,
Dla nich bębnię godzinami.
A czasami, gdy chcą tego,
Zaśpiewamy coś ładnego.
„Bałwanek Hanki”
słowa i muzyka Joanna Bernat
1.Ulepiła Hanka małego bałwanka,
małego bałwanka.
Raz, dwa, trzy!
Bardzo się cieszyła, wesoło tańczyła,
wesoło tańczyła.
Raz, dwa, trzy!
2. Miał bałwanek nowy nosek marchewkowy,
nosek marchewkowy.
Raz, dwa, trzy!
I dwa oczka czarne, a na głowie garnek,
a na głowie garnek .
Raz, dwa, trzy!
3. Słonko zaświeciło, śnieżek roztopiło,
śnieżek roztopiło.
Raz, dwa, trzy!
Więc się smuci Hanka, że nie ma bałwanka,
że nie ma bałwanka.
Raz, dwa, trzy!
4. Ulepiła Hanka nowego bałwanka,
nowego bałwanka.
Raz, dwa, trzy!
Bardzo się cieszyła, wesoło tańczyła,
wesoło tańczyła.
Raz, dwa, trzy!
Zima
Hanna Ożogowska
Jedzie pani Zima
na koniku białym,
spotkały ją dzieci,
pięknie powitały.
Droga pani Zimo,
sypnij dużo śniegu,
żeby nam saneczki
nie ustały w biegu.
Prezent dla Mikołaja
D. Gellner
A ja się bardzo, bardzo postaram
I zrobię prezent dla Mikołaja.
Zrobię mu szalik piękny i nowy,
Żeby go nosił w noce zimowe.
I żeby nie zmarzł w szyję i w uszy,
Gdy z burej chmury śnieg zacznie prószyć.
Niech się ucieszy Mikołaj Święty,
Tak rzadko ktoś mu daje prezenty.
-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych szczególnie ptakami
-poszerzanie wiadomości nt. zwyczajów ptaków
-zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
-poszerzanie umiejętności plastycznych
-zachęcenie do przestrzegania zasad
-rozwijanie zainteresowań dzieci poprzez zabawy w różnych kącikach zabaw
-rozwijanie sprawności manualnych
- dowiadywanie się o wyglądzie niektórych ptaków
-doskonalenie operacji myślowych – spostrzeganie
-dbanie o porządek w miejscu zabawy
-zachęcenie do porządkowania sali
-doskonalenie aparatu artykulacyjnego
-kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się określeniami wysoko- nisko
-zachęcenie do częstych zabaw na powietrzu
-kształtowanie operacji myślowych: spostrzeganie i uwaga
-zachęcenie do poszanowania praw innych
-zachęcanie do zgodnych zabaw
-doskonalenie spostrzegawczości
-rozwijanie słuchu muzycznego poprzez rozróżnianie tempa i rytmu
-zachęcanie do aktywności fizycznej
-utrwalenie pojęć określających położenie w przestrzeni
-zachęcenie do pomagania sobie
-zachęcanie do przestrzegania zasad oraz wykonywania określonych zadań
-poznanie niektórych ptaków żyjących w Polsce
-kształcenie operacji myślowych :uogólnianie
-obserwowanie ptaków
-rozwijanie wyobraźni przestrzennej podczas układania z figur geometrycznych
-wdrażanie do przebywania w uporządkowanym otoczeniu
-rozwijanie sprawności manualnych
-ćwiczenie w rozpoznawaniu liści
-poszerzanie umiejętności matematycznych
-poszerzanie umiejętności plastycznych
-zachęcenie do zgodnych zabawa zespołowych
-doskonalenie percepcji słuchowej
-uwrażliwienie dzieci na odpowiedni ubiór stosowny do pogody
-zachęcanie do ruchowego ilustrowania piosenki
-doskonalenie sprawności narządów artykulacyjnych
JAKI PIĘKNY KRAJ
muz i sł: Kasia Zaniat
1. Biało-czerwona, dzielna i piękna,
dumnie powiewa w polskich okienkach.
ref. Trójkąciku graj, jaki piękny mamy kraj.
Trójkąciku graj, jaki piękny mamy kraj. x2
2.Tam Orzeł Biały macha skrzydłami.
Dumnie wpatrzony w niebo nad nami.
ref. Tamburyno graj, jaki piękny mamy kraj.
Tamburyno graj, jaki piękny mamy kraj. x2
3.A słowa hymnu znam już na pamięć.
Polsce dziękuję śpiewem i graniem.
ref. Grzechoteczko graj, jaki piękny mamy kraj.
Grzechoteczko graj, jaki piękny mamy kraj.x2
4. Jestem szczęśliwy, dumny i wolny.
O swoją przyszłość jestem spokojny.
ref. Ty orkiestro graj, jaki piękny mamy kraj.
Ty orkiestro graj, jaki piękny mamy kraj.
„Barwy ojczyste” – Czesław Janczarski
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel - serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczy
Strona 1 z 2
Chcesz dowiedzieć się o nas więcej?
Zapraszamy do kontaktu tel.: 504 876 818,
przesłania do nas wiadomości e-mail: sekretariat@przedszkole-nazaretanek.pl
lub po prostu odwiedzin.
Troszczymy się z Bożą pomocą o Wasze najdroższe pociechy :-)
© Wszelkie prawa zastrzeżone - Przedszkole Sióstr Nazaretanek im. Św. Rodziny w Częstochowie - Polityka prywatności