PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA  KWIECIEŃ

 

  • rozwijanie percepcji wzrokowej;
  • zachęcanie do aktywności ruchowej i naśladowania;
  • poszerzanie doświadczeń i umiejętności plastycznych;
  • utrwalanie wiadomości dotyczących opieki nad psem;
  • rozwijanie wyobraźni twórczej oraz konstrukcyjnej;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych – klasyfikowania;
  • poszerzanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie, porównywanie liczebności, dopasowywanie, segregowanie;
  • zwracanie uwagi na właściwą postawę w czasie spaceru;
  • rozwijanie poczucia rytmu, zachęcanie do aktywności ruchowej przy muzyce;
  • utrwalenie zasad bezpiecznej zabawy na powietrzu, zachęcanie do aktywności ruchowej;
  • wzbogacenie wiadomości nt. zwierząt hodowanych w gospodarstwie i zwierząt domowych;
  • zachęcanie do kulturalnego odnoszenia się do siebie nawzajem;
  • zachęcenie do przebywania w estetycznym otoczeniu;
  • zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach;
  • doskonalenie aparatu oddechowego;
  • rozwijanie wyobraźni twórczej oraz percepcji wzrokowej;
  • zachęcanie do dokonywania wyboru zabawy i zabawek i poszanowania wyboru innych dzieci;
  • zwracanie uwagi na zgodna zabawę i porządkowanie;
  • rozwijanie poczucia rytmu, zachęcanie do aktywności ruchowej przy muzyce, zapoznanie z melodią i tekstem piosenek, rozwijanie zainteresowań muzyką poważną, zapoznanie z wybranymi pojęciami muzycznymi;
  • rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, doskonalenie umiejętności rysowania i kolorowania;
  • doskonalenie mowy dziecka poprzez ćwiczenia ortofoniczne;
  • rozwijanie percepcji słuchowej;
  • rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez fortepian;
  • malowanie przy muzyce;
  • zachęcanie do zabaw bezpiecznych, bez popychania i potrącania innych;
  • zwracanie uwagi na bezpieczny marsz parami;
  • rozwijanie pamięci odtwórczej podczas nauki;
  • zachęcanie do wczuwania się w określone emocje; ; rozwijanie sprawności ruchowej; wzbogacenie wiadomości nt. instrumentów muzycznych
  • wdrażanie do współdziałania i współpracy w czasie zabawy;
  • rozwijanie zainteresowań tematyką kosmosu;
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się dłuższymi zdaniami;
  • zachęcenie do rozwijania własnych zainteresowań;
  • rozwijanie logicznego myślenia;
  • zachęcenie do wykonywania pracy zgodnie z poleceniem;
  • zachęcenie do dbałości o porządek w miejscu zabawy;
  • rozwijanie zainteresowań drugim człowiekiem;
  • uczenie tolerancji wobec innych;
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
  • rozwijanie zainteresowań grami rozwijającymi logiczne myślenie oraz zdrową rywalizacją;
  • zachęcanie do spontanicznego wypowiadania się
  • rozwijanie zainteresowań Polską i ciekawymi miejscami w kraju, rozpoznawanie i nazywanie symboli narodowych, utrwalanie wiadomości dotyczących naszej ojczyzny, rozbudzanie zainteresowania naszą stolicą, zapoznanie z właściwą postawą podczas słuchania hymnu narodowego, rozwijanie zainteresowań innymi krajami, zapoznanie z wyglądem flagi Unii Europejskiej;
  • zachęcanie do aktywności ruchowej z elementami współzawodnictwa

WIERZBY I BOCIANY

muz. Weronika Korthals, sł. Łukasz Tartas

  1. Od Bałtyku aż po góry, frunie lekko motyl polny

I podziwia naszą ziemię, naszą Polskę, nasz kraj wolny

Ref. Polska - to są wierzby i bociany

Polska - to są dłonie mojej mamy

Polska - to Kopernik i Skłodowska

Ja i Ty to właśnie Polska

  1. Ponad pięknym, złotym zbożem, leci dumny orzeł biały

I podziwia tę ojczyznę, miasta, wioski, lasy, skały

Ref. Polska - to są wierzby i bociany

Polska - to są dłonie mojej mamy

Polska - to Kopernik i Skłodowska

Ja i Ty to właśnie Polska

  1. Gdzieś znad Wisły, Odry, Warty patrzy słońce z wysokości

I podziwia dobrych ludzi, pięknych w swej różnorodności

Ref. Polska - to są wierzby i bociany

Polska - to są dłonie mojej mamy

Polska - to Kopernik i Skłodowska

Ja i Ty to właśnie Polska

 

 

ALLELUJA! JEZUS ŻYJE!

muz. sł. Anna Kubik

1. W święta wielkanocne radość jest nam dana.

Jezus wstaje z grobu już z samego rana.

Ref.: Alleluja! Alleluja! Jezus żyje!

Alleluja! Alleluja! Jego ciała grób nie kryje

 2. My się tym cieszymy, Jemu dziękujemy

i radośnie "Alleluja!" śpiewać chcemy.

 

Polska

Ryszard Przymus

Polska - to taka kraina,
 która się w sercu zaczyna.
 Potem jest w myślach blisko,
 w pięknej ziemi nad Wisłą.
 Jej ścieżkami chodzimy,
 budujemy, bronimy.
 Polska – Ojczyzna...
 Kraina, która się w sercu zaczyna.

 

Co słychać na wsi?

Wanda Chotomska

Co słychać? Zależy – gdzie.

Na łące słychać: – Kle-kle!

Na stawie: – Kwa-kwa!

Na polu: Kraaa!

Przed kurnikiem: – Kukuryku! –

Ko, ko, ko, ko, ko – w kurniku

Koło budy słychać: – Hau!

A na progu: – Miau…

A co słychać w domu,

Nie powiem nikomu!

Więcej o nas

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej?

Zapraszamy do kontaktu tel.: 504 876 818,
przesłania do nas wiadomości e-mail: sekretariat@przedszkole-nazaretanek.pl
lub po prostu odwiedzin. 

swieta rodzina

Troszczymy się z Bożą pomocą o Wasze najdroższe pociechy :-)