PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA KWIECIEŃ
- rozwijanie percepcji wzrokowej;
- zachęcanie do aktywności ruchowej i naśladowania;
- poszerzanie doświadczeń i umiejętności plastycznych;
- utrwalanie wiadomości dotyczących opieki nad psem;
- rozwijanie wyobraźni twórczej oraz konstrukcyjnej;
- rozwijanie umiejętności matematycznych – klasyfikowania;
- poszerzanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie, porównywanie liczebności, dopasowywanie, segregowanie;
- zwracanie uwagi na właściwą postawę w czasie spaceru;
- rozwijanie poczucia rytmu, zachęcanie do aktywności ruchowej przy muzyce;
- utrwalenie zasad bezpiecznej zabawy na powietrzu, zachęcanie do aktywności ruchowej;
- wzbogacenie wiadomości nt. zwierząt hodowanych w gospodarstwie i zwierząt domowych;
- zachęcanie do kulturalnego odnoszenia się do siebie nawzajem;
- zachęcenie do przebywania w estetycznym otoczeniu;
- zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach;
- doskonalenie aparatu oddechowego;
- rozwijanie wyobraźni twórczej oraz percepcji wzrokowej;
- zachęcanie do dokonywania wyboru zabawy i zabawek i poszanowania wyboru innych dzieci;
- zwracanie uwagi na zgodna zabawę i porządkowanie;
- rozwijanie poczucia rytmu, zachęcanie do aktywności ruchowej przy muzyce, zapoznanie z melodią i tekstem piosenek, rozwijanie zainteresowań muzyką poważną, zapoznanie z wybranymi pojęciami muzycznymi;
- rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, doskonalenie umiejętności rysowania i kolorowania;
- doskonalenie mowy dziecka poprzez ćwiczenia ortofoniczne;
- rozwijanie percepcji słuchowej;
- rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez fortepian;
- malowanie przy muzyce;
- zachęcanie do zabaw bezpiecznych, bez popychania i potrącania innych;
- zwracanie uwagi na bezpieczny marsz parami;
- rozwijanie pamięci odtwórczej podczas nauki;
- zachęcanie do wczuwania się w określone emocje; ; rozwijanie sprawności ruchowej; wzbogacenie wiadomości nt. instrumentów muzycznych
- wdrażanie do współdziałania i współpracy w czasie zabawy;
- rozwijanie zainteresowań tematyką kosmosu;
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się dłuższymi zdaniami;
- zachęcenie do rozwijania własnych zainteresowań;
- rozwijanie logicznego myślenia;
- zachęcenie do wykonywania pracy zgodnie z poleceniem;
- zachęcenie do dbałości o porządek w miejscu zabawy;
- rozwijanie zainteresowań drugim człowiekiem;
- uczenie tolerancji wobec innych;
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
- rozwijanie zainteresowań grami rozwijającymi logiczne myślenie oraz zdrową rywalizacją;
- zachęcanie do spontanicznego wypowiadania się
- rozwijanie zainteresowań Polską i ciekawymi miejscami w kraju, rozpoznawanie i nazywanie symboli narodowych, utrwalanie wiadomości dotyczących naszej ojczyzny, rozbudzanie zainteresowania naszą stolicą, zapoznanie z właściwą postawą podczas słuchania hymnu narodowego, rozwijanie zainteresowań innymi krajami, zapoznanie z wyglądem flagi Unii Europejskiej;
- zachęcanie do aktywności ruchowej z elementami współzawodnictwa
WIERZBY I BOCIANY
muz. Weronika Korthals, sł. Łukasz Tartas
- Od Bałtyku aż po góry, frunie lekko motyl polny
I podziwia naszą ziemię, naszą Polskę, nasz kraj wolny
Ref. Polska - to są wierzby i bociany
Polska - to są dłonie mojej mamy
Polska - to Kopernik i Skłodowska
Ja i Ty to właśnie Polska
- Ponad pięknym, złotym zbożem, leci dumny orzeł biały
I podziwia tę ojczyznę, miasta, wioski, lasy, skały
Ref. Polska - to są wierzby i bociany
Polska - to są dłonie mojej mamy
Polska - to Kopernik i Skłodowska
Ja i Ty to właśnie Polska
- Gdzieś znad Wisły, Odry, Warty patrzy słońce z wysokości
I podziwia dobrych ludzi, pięknych w swej różnorodności
Ref. Polska - to są wierzby i bociany
Polska - to są dłonie mojej mamy
Polska - to Kopernik i Skłodowska
Ja i Ty to właśnie Polska
ALLELUJA! JEZUS ŻYJE!
muz. sł. Anna Kubik
1. W święta wielkanocne radość jest nam dana.
Jezus wstaje z grobu już z samego rana.
Ref.: Alleluja! Alleluja! Jezus żyje!
Alleluja! Alleluja! Jego ciała grób nie kryje
2. My się tym cieszymy, Jemu dziękujemy
i radośnie "Alleluja!" śpiewać chcemy.
Polska
Ryszard Przymus
Polska - to taka kraina,
która się w sercu zaczyna.
Potem jest w myślach blisko,
w pięknej ziemi nad Wisłą.
Jej ścieżkami chodzimy,
budujemy, bronimy.
Polska – Ojczyzna...
Kraina, która się w sercu zaczyna.
Co słychać na wsi?
Wanda Chotomska
Co słychać? Zależy – gdzie.
Na łące słychać: – Kle-kle!
Na stawie: – Kwa-kwa!
Na polu: Kraaa!
Przed kurnikiem: – Kukuryku! –
Ko, ko, ko, ko, ko – w kurniku
Koło budy słychać: – Hau!
A na progu: – Miau…
A co słychać w domu,
Nie powiem nikomu!