PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA  LUTY

 

  • zachęcenie do zgodnych zabaw;
  • rozwijanie umiejętności językowych i logicznego myślenia;
  • zapoznanie z symbolami definiującymi zimę;
  • poznanie wyglądu płatków śniegowych;
  • rozwijanie zainteresowań teatralnych;
  • rozwijanie inwencji twórczej i umiejętności plastycznych;
  • uwrażliwienie na piękno zimowego krajobrazu;
  • doskonalenie sprawności ruchowej- rzutu, zręczności;
  • rozwijanie umiejętności językowych: rozwijanie własnych wypowiedzi;
  • rozwijanie kompetencji matematycznych: przeliczanie i określanie wielkości, klasyfikowanie i tworzenie par, porównywania liczebności;
  • rozwijanie umiejętności manualnych i grafomotorycznych;
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej podczas zabaw przy muzyce;
  • doskonalenie słuchu muzycznego;
  • zachęcanie do prowadzenia doświadczeń przyrodniczych i prób wyciągania wniosków;
  • wdrażanie do współdziałania;
  • utrwalenie wiadomości o zimie;
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie;
  • zachęcenie do wypowiadania się na forum grupy;
  • zwracanie uwagi na piękno zimowego krajobrazu;
  • rozwijanie nawyku zwracania uwagi na estetykę otoczenia po skończonej zabawie;
  • wdrażanie do samodzielności podczas przebierania się;
  • doskonalenie prawidłowego posługiwania się kredkami;
  • zachęcanie do kulturalnego zachowania się;
  • nazywanie zwierząt i określanie ich wielkości;
  • zachęcenie do uważnego słuchania i analizowania;
  • wdrażanie do przyjmowania właściwej pozycji na czworakach;
  • rozwijanie zainteresowań wokalno-muzycznych;
  • rozumienie znaczenia przebywania na świeżym powietrzu dla własnego zdrowia;
  • poszerzenie wiadomości nt. zwierząt polarnych;
  • zachęcanie do rozwijania indywidualnych zainteresowań dzieci;
  • zapoznanie z wyglądem niektórych zwierząt egzotycznych;
  • poszerzenie wiadomości nt. zwierząt egzotycznych i miejsca ich zamieszkania;
  • doskonalenie spostrzegawczości;
  • doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej;
  • zachęcanie do obserwacji ptaków i niesienia im pomocy zimą;
  • zachęcanie do odwoływania się do swojej wiedzy;
  • zachęcanie do poszanowania praw innych w zabawie;
  • doskonalenie aparatu artykulacyjnego;
  • utrwalenie wiadomości związanych ze zwierzętami;
  • przypomnienie o właściwym zachowaniu wobec zwierząt np. w ZOO;
  • zwracanie szczególnej uwagi na używanie zwrotów grzecznościowych.

 

 

Bałwankowa rodzina

sł. M. Głogowski, muz. K. Kwiatkowska

 

1.Stoisz smutny, nasz bałwanku,

ze spuszczoną głową.

Może chciałbyś mieć przy sobie

panią Bałwankową?

Ref. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak!

Dobrej żony wciąż mi brak!

Oj, tak, tak! Oj, tak, tak!

Bałwankowej brak!

2. Ma korale z jarzębiny

Bałwankowa żona,

ale łatwo poznać z miny

że dziś jest zmartwiona.

Ref. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak!

Mego synka jeszcze brak!

Oj, tak, tak! Oj, tak, tak!

Synka jeszcze brak!

3. Stoi bałwan z Bałwankową,

w środku zaś Bałwanek.

Jeszcze chwila i rozpoczną

bałwankowy taniec.

Ref. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak!

Przydałby się jeszcze brat!

Oj, tak, tak! Oj, tak, tak!

Przydałby się brat!

4. Już wesołe dwa bałwanki

tańczą z rodzicami,

i my także się pobawmy

razem z bałwankami.

Ref. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak!

Zatańcz z nami raz i dwa!

Oj, tak, tak!

Oj, tak, tak!

Zatańcz raz i dwa!

 

Lew

Jan Brzechwa

 

Lew ma, wiadomo, pazur lwi,

Lew sobie z wszystkich wrogów drwi.

Bo jak lew tylko ryknie,

To wróg natychmiast zniknie.

 

Żyrafa

Jan Brzechwa

 

Żyrafa tym głównie żyje,

Że w górę wyciąga szyję.

A ja zazdroszczę żyrafie,

Ja nie potrafię.

 

Tygrys

Jan Brzechwa

 

„Co słychać, panie tygrysie?”

„A nic. Nudzi mi się”.

„Czy chciałby pan wyjść zza tych krat?”

„Pewnie. Przynajmniej bym pana zjadł”.

Więcej o nas

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej?

Zapraszamy do kontaktu tel.: 504 876 818,
przesłania do nas wiadomości e-mail: sekretariat@przedszkole-nazaretanek.pl
lub po prostu odwiedzin. 

swieta rodzina

Troszczymy się z Bożą pomocą o Wasze najdroższe pociechy :-)