Aktualności

kids read

Założenia  wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień:

  • poznanie imion dzieci w grupie, nawiązywanie relacji rówieśniczych, ćwiczenie uprzejmego zwracania się do innych,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • doskonalenie orientacji w schemacie ciała, przeliczania,
  • poznanie miejsc w sali, formułowanie zasad obowiązujących w przedszkolu,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • rozwijanie słuchu muzycznego, pamięci słuchowej, ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki,
  • wdrażanie do reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu, integracja grupy
  • utrwalanie znajomości pojęć dotyczących wielkości: mały, mniejszy, najmniejszy,
  • rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności,
  • kształtowanie zmysłów wzroku, dotyku,
  • rozwijanie samodzielności, doskonalenie współpracy,
  • rozpoznawanie i podawanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu, rozwijanie szacunku do wszystkich osób,
  • rozwijanie sprawności ruchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • poszerzenie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przyborach higienicznych,
  • dokonywanie analizy sylabowej,
  • poznanie i nauka sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc,
  • poznanie określeń opisujących kolegów i koleżanki, rozwijanie dbałości o innych
  • rozwijanie sprawności językowej, słuchu fonematycznego,
  • poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze, podstawowych wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,
  • poznanie wybranych znaków ostrzegawczych,
  • doskonalenie umiejętności podawania nazw figur geometrycznych,
  • poznanie różnych dźwięków z otoczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej.

 

Bo w przedszkolu

 sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

  1. Budzik rano woła mnie:

– Dzyń, dzyń, dzyń nowy dzień!

Niecierpliwie tupie but:

– Ruszać czas tup, tup.

Ref.: Bo w przedszkolu czeka nasza pani,

już od progu z uśmiechem nas wita.

Z nami śpiewa i z nami się bawi

i o wszystko ją można zapytać. (×2)

  1. Do przedszkola spiesz się,

spiesz, hau, hau, hau! – prosi pies.

Kotek mruczy: – Ja bym chciał

z tobą iść, miau, miau.

Ref.: Bo w przedszkolu czeka nasza pani,

 już od progu z uśmiechem nas wita.

Z nami śpiewa i z nami się bawi

i o wszystko ją można zapytać. (×2)

Jeżeli ci wesoło

 sł. i muz. tradycyjne

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

uśmiechnij się do wszystkich i zaklaszcz w ręce swe.

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

to podnieś brwi do góry i dotknij czoło swe.

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

to otwórz teraz usta i zamknij oczy swe.

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

to pokaż najpierw język, a potem zęby swe.

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

 nabierz w usta powietrze i klep policzki swe.

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

uśmiechnij się do wszystkich i zaklaszcz w ręce swe.

„Pożegnanie z mamą”

Mamo to mój buziak – cmok!

Bardzo dzielny ze mnie smok!

Nóżki idą tup, tup, tup –

I do mojej Sali – siup!

Anioł stróż

Anioł stróż /x2

Stoi blisko tuż tuż tuż /x2

Okrywa mnie swymi skrzydłami białymi

Za rękę prowadzi,  zawsze dobrze radzi.

Anioł stróż stoi tuż, Anioł stróż stoi tuż, stoi tuż.

Gdybym chciał czynić źle, to mi powie nie, nie, nie /x2

Powie mi o nie!

Kiedy gdzieś zgubię się to mnie woła hej o hej

Woła hej o hej

Kiedy mam zmartwień sto, płacze ze mną oj, oj, oj

płacze oj, oj, oj.


Więcej o nas

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej?

Zapraszamy do kontaktu tel.: 504 876 818,
przesłania do nas wiadomości e-mail: sekretariat@przedszkole-nazaretanek.pl
lub po prostu odwiedzin. 

swieta rodzina

Troszczymy się z Bożą pomocą o Wasze najdroższe pociechy :-)