Piosenki:
„Podróże małe i duże.”
Ref.
Chociaż mam niewiele lat to wszystko ciekawi
mnie pragnę zwiedzić cały świat, podróżować, uczyć się
chcę zobaczyć inne kraje by znać je nie tylko z map
Ja z uśmiechem chcę przemierzać świat.
Gdy w Londynie się pojawię to przywita mnie Big Ben
i piętrowym autobusem będę jeździć cały dzień
A o piątej, gdy herbatkę pije sama królowa
w rejs zabierze mnie Tamiza.
Ref.
Chociaż mam niewiele lat…
Kto się zbliża do Paryża ten widzi wieżę Eiffla
a ze ściany w Luwrze oczko puści mu Mona Lisa
We Francji nawet szkraby jedzą ślimaki i żaby
Dzwonem dzwoni dzwonnik z Notre Dame.
Ref. Chociaż mam niewiele lat…
„ Przez białe grzywy morskich fal”
Sł: E. Zelenay
Muz: M. Grzella
Heja, heja, heja, heja!
Przez białe grzywy morskich fal
Neptuna ząb... Neptuna ząb!
płyniemy w dal, płyniemy w dal,
aż po Bałtyku kres!
Wiatr w nasze żagle mocno dmie,
Neptuna ząb... Neptuna ząb!
lecz wcale nie boimy się
i śpiewać nam się chce!
Heja, heja, heja, heja!
Odważne serce, silna dłoń
Neptuna ząb... Neptuna ząb!
żeglarza ciągną w morza toń.
Przygoda czeka nas!
Neptunie, królu wszystkich mórz,
Twój złoty ząb... twój ostry ząb,
trójzębem odgoń groźbę burz
Ach, heja... heja... hej!
Wiersze:
„ Słonko po deszczu” – M. Kownacka
Pada deszczyk! Pada deszczyk!
i po liściach tak szeleści...
Zatuliły kwiatki płatki,
główki chylą do rabatki!
Kap! Kap! Kap!
Deszcz ustaje - płyną chmury -
Kwiaty wznoszą się do góry!
Ho! Ho! Ho!
Wiatr tu pędzi na wyścigi.
Wiatr kołysze nam łodygi!
Wiu! Wiuu! Wiuuu!
Biegną dzieci tu z ochotą:
Uważajcie – takie błoto!
Hyc! Hyc! Hyc!
Byle słonko nam nie zgasło -
róbmy prędko z błota - masło!
Chlap! ciap! ciap!
Teraz - baczność - kroki duże -
przeskoczymy przez kałużę!
Hop! Hop! Hop!
Już pogoda - słonko świeci,
maszerują w pole dzieci -
Raaz - Dwaa - trzyy!
„Jeśli wszystko zjesz!”
Mały misiu dużo je,
Chce być silny – to się wie!
Mały lisek dużo je,
Chce być sprytny – to się wie!
Mała małpka dużo je,
Chce być zwinna – to się wie!
A Ty – jeśli wszystko zjesz,
- będziesz tym, kim tylko chcesz!!!
Cele ogólne:
- zapoznanie ze sposobem zapisu muzyki
- podział instrumentów na klawiszowe i dęte
- czytanie sylab, wyrazów, zdań z poznanymi literami
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
- porównywanie liczb w zakresie 10: >,<, =
- zapoznanie z zapisem liter: n, r, c (pisaną i drukowaną; małą i wielką)
- zapoznanie z historią maszyn latających, pociągów i statków
- podział wód na słodkie i słone, stojące i płynące.
- praca z mapą Polski, wskazywanie wód polskich na mapie
- poznanie morskich stworzeń
- omówienie zasad kulturalnego zachowania się przy stole – nakrywanie do stołu