Aktualności

kids read

Założenia  wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc grudzień:

  • poznanie zawodu listonosza, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie tężyzny fizycznej,
  • poznanie funkcji i wyglądu różnych telefonów (starych i współczesnych), rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie pojęć duży i mały, rozwijanie umiejętności różnicowania przedmiotów ze względu na wielkość, rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • poznanie budowy piosenki, zapoznanie z instrumentem dętym – trąbką oraz symbolem Poczty Polskiej, poznanie tradycji związanych z mikołajkami, wzmacnianie poczucia własnej wartości,
  • poznanie sposobów ochrony przed zimnem, rozwijanie umiejętności rozpoznawania części odzieży i podawania ich nazw, poznanie cech zimowego krajobrazu, poznanie figury geometrycznej – trójkąta, utrwalanie pojęć: duży, mały, rozwijanie drobnej motoryki i wrażliwości dźwiękowej, poznanie wybranych utworów muzyki klasycznej, uwrażliwianie na piękno muzyki klasycznej
  • poznanie właściwości śniegu i lodu,
  • poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie mowy komunikatywnej i logicznego myślenia, wdrażanie do niesienia pomocy smutnym, samotnym i pokrzywdzonym
  • poznanie potraw charakterystycznych dla wieczerzy wigilijnej, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie liczenia w zakresie 0–6, budzenie zainteresowania tradycjami bożonarodzeniowymi i chęci ich kultywowania
  • poznanie piosenki z repertuaru dziecięcego o tematyce związanej ze świętami, rozwijanie poczucia rytmu,
  • poznanie wyglądu różnych ozdób choinkowych,
  • utrwalenie znajomości wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do bycia życzliwym
  • poznanie postaci Świętego Mikołaja, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej,
  • utrwalenie znajomości nazw figur geometrycznych: trójkąt, koło, kwadrat,
  • poznanie historii związanych z Bożym Narodzeniem i wybranej kolędy, rozwijanie umiejętności wokalnych i językowych,
  • rozwijanie motoryki małej i wyobraźni przestrzennej, ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku

 

„Choineczka”  sł. i muz. Joanna Bernat

Na gałązkach choineczki

powiesimy cukiereczki

kolorowych bombek kilka

złotą gwiazdkę i motyl

A po chwili moi mili

wszyscy będą się cieszyli

błysną lampki kolorowe

no i drzewko już gotowe.

 

„Pójdźmy wszyscy do stajenki” sł. i muz. Tradycyjne

  1. Pójdźmy wszyscy do stajenki,

do Jezusa i panienki.

Powitajmy maleńkiego

i Maryję matkę jego.

  1. Witaj Jezu ukochany,

od patriarchów czekany.

Od proroków ogłoszony,

od narodów upragniony.

  1. Witaj Dziecineczko w żłobie,

wyznajemy Boga w Tobie.

Coś się narodził tej nocy,

byś nas wyrwał z czarta mocy.

 

„Spotkanie z choinką”  B. Lewandowska

Wczoraj rosłaś na polanie,

dzisiaj przyszłaś na do nas.

Jakie miłe to spotkanie,

choinką zielona!

Jeszcze między gałązkami

został świergot ptaków…

Teraz my ci zaśpiewamy,

słuchaj przedszkolaków!

Powiesimy świecidełka

i wydmuszki z jajek,

żebyś była taka piękna,

jak królewna z bajek.

 

„Gdy adwentowy wieczór nadchodzi”

  1. Gdy adwentowy wieczór ranek nadchodzi posłuchaj słychać krok
    Para wędrowców do nas przychodzi
    Poprzez zimowy zmrok

Ref. Od drzwi do drzwi stuka puka i schronienia szuka
Czy wiesz kto przyszedł tu
Ptwórz otwórz otwórz Mu

  1. Święta Panienko stojąca w progu
    W chłodny wieczorny czas
    Przychodzisz tu betlejemską drogą
    I pytasz „Przyjmiesz nas"

Więcej o nas

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej?

Zapraszamy do kontaktu tel.: 504 876 818,
przesłania do nas wiadomości e-mail: sekretariat@przedszkole-nazaretanek.pl
lub po prostu odwiedzin. 

swieta rodzina

Troszczymy się z Bożą pomocą o Wasze najdroższe pociechy :-)