Aktualności

kids read

Założenia  wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc styczeń:

  • poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie tężyzny fizycznej, poszerzenie słownictwa obcojęzycznego, zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodzinnym,
  • poznanie czynności wykonywanych w dzień i w nocy, dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy, rozwijanie sprawności manualnej, kreatywności, doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby, doskonalenie umiejętności klasyfikacji,
  • utrwalenie znajomości nazw dni tygodnia, doskonalenie umiejętności liczenia, doskonalenie umiejętności odwzorowywania,
  • zapoznanie z cyklicznością pór roku i nazwami miesięcy, umuzykalnianie dzieci, zachęcanie do wspólnego spędzania czasu na zgodnej zabawie,
  • poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności, utrwalenie wiadomości związanych z czasem i jego przemijaniem, rozwijanie umiejętności rozpoznawania własnych uczuć i podawania ich nazw,
  • utrwalanie znajomości zasad bezpiecznego zjeżdżania z górki na sankach, doskonalenie aparatu mowy, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • poznanie łyżwiarstwa figurowego jako dyscypliny sportowej, ćwiczenie pamięci, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • poznanie wybranych utworów z repertuaru muzyki klasycznej, kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu,
  • poznanie nazw olimpijskich dyscyplin sportowych, utrwalenie wiadomości związanych ze sportami zimowymi, rozwijanie zmysłu dotyku,
  • poznanie znaczenia słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych, uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych
  • utrwalanie znajomości nazw członków rodziny i poznawanie relacji ich łączących, ukazywanie walorów posiadania rodziny, głównie dziadków
  • wskazywanie cech charakteryzujących dzieci i osoby starsze, zachęcanie do udziału w eksperymentach, wzmacnianie więzi rodzinnych, wskazywanie na wagę wzajemnego pomagania sobie w rodzinie
  • poznanie nowej piosenki, umuzykalnianie, utrwalenie wiadomości na temat relacji z babciami i dziadkami, zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami, poznanie znaczenia słowa karnawał, przebranie, ubranie, wzbogacanie słownictwa (konfetti, serpentyna),
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 0–6, wprowadzenie pojęcia zero, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, poznanie tradycji związanych z tłustym czwartkiem, utrwalenie wiadomości dotyczących karnawału.

 

„Jestem złotą rybką”

sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

  1. Jestem złotą rybką

dla babci i dziadka

spełniam ich życzenia,

bo to sprawa łatwa.

Ref.  Na, na, na, na,

Na, na, na, na, na.

Spełniam ich życzenia,

bo to sprawa łatwa.

  1. Dam im gwiazdkę z nieba

na małym obrazku

zrobię czary mary,

by nabrała blasku.

Ref.  Na, na, na, na,

Na, na, na, na, na.

Zrobię czary mary,

by nabrała blasku.

  1. Potem ich zabiorę

na spacer do lasu,

bo na nudę ze mną

nigdy nie ma czasu.

Ref.  Na, na, na, na,

Na, na, na, na, na.

        bo na nudę ze mną

nigdy nie ma czasu.

 

„Pójdźmy wszyscy do stajenki” sł. i muz. Tradycyjne

 

  1. Pójdźmy wszyscy do stajenki,

do Jezusa i panienki.

Powitajmy maleńkiego

i Maryję matkę jego.

  1. Witaj Jezu ukochany,

od patriarchów czekany.

Od proroków ogłoszony,

od narodów upragniony.

  1. Witaj Dziecineczko w żłobie,

wyznajemy Boga w Tobie.

Coś się narodził tej nocy,

byś nas wyrwał z czarta mocy.

„Poniedziałek”  Elżbieta Wójcik

Tydzień dziś zaczyna się:

Poniedziałek - pierwszy dzień.

Idę grzecznie do przedszkola

a do szkoły idzie Ola.

Bo gdy się zaczyna tydzień,

Każdy gdzieś się śpieszy, idzie.

Każdy ma swe obowiązki,

w pracy – praca, w szkole – książki.

Ja, choć jestem przedszkolakiem,

(w prawdzie dużym już starszakiem)

Wiem, że rano wstać wypada,

tydzień zacząć - trudna rada.

I codziennie, bez wyjątku,

wstaję rano aż do piątku.

Potem weekend się zaczyna,

co leniuszka przypomina.

 

„Ani Ty ani Ja, ani nawet cały świat”.

Ani Ty ani Ja, ani nawet cały świat

Ani ręka ani noga, nie potrafią żyć bez Boga./x2

Potrzebuję Cię, Ty przebaczasz mi mój grzech

Potrzebuję Cię, Ty oczyszczasz serce me.

Potrzebuję Cię, i na dobre i na złe.

Potrzebuję Cię, Panie Jezu ratuj mnie!

Więcej o nas

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej?

Zapraszamy do kontaktu tel.: 504 876 818,
przesłania do nas wiadomości e-mail: sekretariat@przedszkole-nazaretanek.pl
lub po prostu odwiedzin. 

swieta rodzina

Troszczymy się z Bożą pomocą o Wasze najdroższe pociechy :-)