Aktualności

kids read

Założenia  wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc luty:

  • poznanie źródeł pochodzenia różnych dźwięków, rozwijanie percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości na dźwięki i muzykę, wyjaśnienie i utrwalenie znajomości pojęć dyrygent, orkiestra, batuta, poznanie i utrwalenie znajomości nazw instrumentów,
  • doskonalenie umiejętności układania i kontynuowania rytmów, kształtowanie umiejętności deszyfrowania kodów, rozwijanie wrażliwości dotykowej, wdrażanie do zgodnej współpracy w parach
  • poznawanie nowej piosenki, utrwalanie znajomości nazw emocji, utrwalenie wiedzy na temat muzyki wokół nas, aktywne uczestniczenie w eksperymentach i zabawach badawczych,
  • poznanie wieloznaczności słowa skarb, zapoznanie z formami życia pod wodą, wprowadzenie pojęć określających zbiorniki wodne (staw, jezioro, rzeka, morze, ocean, akwarium, potok), rozwijanie ciekawości i aktywności poznawczej, rozwijanie umiejętności pracy z tekstem, doskonalenie aparatu mowy, zachęcanie dzieci do integracji w grupie
  • poznanie znaczenia słowa kopalnia, utrwalenie wiedzy na temat złóż, kopalni i ich rodzajów,

poznanie dźwięków Ziemi, kształtowanie umiejętności określania głośności dźwięków związanych z żywiołami, ćwiczenie koordynacji ruchowej, ćwiczenie oddechu, rozwijanie wyobraźni dźwiękowej, rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody,

  • poznawanie pojęć wulkan, lawa, utrwalenie wiedzy dotyczącej tematu tygodnia, poszerzanie wiedzy na temat Ziemi, kosmosu, następstwa czasu, kształtowanie umiejętności,
  • wzbogacanie słownictwa czynnego o nazwy związane z kosmosem, utrwalenie znajomości znaczenia pojęć kosmos, Układ Słoneczny, planety, rozwijanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości, rozwijanie zainteresowania naukami przyrodniczymi,
  • utrwalenie wiedzy na temat pojazdów kosmicznych, kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, rozbudzanie ciekawości poznawczej, wyobraźni,
  • poznanie nowej piosenki, utrwalenie znajomości nazw ciał niebieskich,

  


„Wszystko gra!”

sł. M. Przewoźniak, muz. J. Ostrowski

  1. Słowik tysiąc zna piosenek,

dzięcioł stuka jak w bębenek.

Dzwon na wieży liczy czas,

dźwięki słyszy każdy z nas.

Ref.  Wróbel – ćwir,

 a wrona – kra,

 wszystko gra,

 wszystko gra.

  1. O patelnię łyżka dzwoni,

trąbi w trąby stado słoni.

A kot bury popis dał

Bo na dachu zrobił miaaaał.

Ref.  Wróbel – ćwir,

 a wrona – kra,

 wszystko gra,

 wszystko gra.

  1. Ta melodia jest jak z baśni,

ta - spokojna hej nie zaśnij.

A ta jakoś strasznie brzmi,

czy ktoś rękę poda mi.

 

„Startujemy”

sł. A. Filipkowska, muz. R. Dziekański

  1. Spójrz w dół! Planeta ziemia

błękitna jest od wody

a lasy i wzniesienia

dodają jej urody.

Ref. Zrobię dziś kosmiczny pojazd z prostokąta:

jeden trójkąt w górze dodam, dwa po bokach.

Niech rakieta mknie po niebie - to nie żart!

Cztery, trzy, dwa, jeden zero, start.

  1. Pędzimy Drogą Mleczną,

mijając gwiazd miliony,

gdzie Układ jest Słoneczny

w kosmosie nieskończonym.

  1. Gdy z ziemi patrzysz w gwiazdy,

na Księżyc czy planetę,

szczególik dojrzysz każdy,

zerkając przez lunetę.

Pojazd kosmiczny

Anna Edyk – Psiuk

Jesteś zdrowy i odważny?

Możesz nim polecieć w gwiazdy,

bo pojazdy takie mogą

podróżować Mleczną Drogą.

Możesz planet zwiedzić osiem

lub się spotkać z kimś w kosmosie.

Kto to będzie? Mnie nie pytaj.

Pewnie… pan kosmita.

„Gdy Pan Jezus był malutki”

sł. i muz. autor nieznany

Gdy Pan Jezus był malutki nigdy nie próżnował.
Z Matką Bożą i Józefem pilnie wciąż pracował.
Tak piłował, tak heblował i wełenkę zwijał.
Nosił wodę, rąbał drzewo i gwoździe przybijał.

Więcej o nas

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej?

Zapraszamy do kontaktu tel.: 504 876 818,
przesłania do nas wiadomości e-mail: sekretariat@przedszkole-nazaretanek.pl
lub po prostu odwiedzin. 

swieta rodzina

Troszczymy się z Bożą pomocą o Wasze najdroższe pociechy :-)