Założenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc luty:
- poznanie źródeł pochodzenia różnych dźwięków, rozwijanie percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości na dźwięki i muzykę, wyjaśnienie i utrwalenie znajomości pojęć dyrygent, orkiestra, batuta, poznanie i utrwalenie znajomości nazw instrumentów,
- doskonalenie umiejętności układania i kontynuowania rytmów, kształtowanie umiejętności deszyfrowania kodów, rozwijanie wrażliwości dotykowej, wdrażanie do zgodnej współpracy w parach
- poznawanie nowej piosenki, utrwalanie znajomości nazw emocji, utrwalenie wiedzy na temat muzyki wokół nas, aktywne uczestniczenie w eksperymentach i zabawach badawczych,
- poznanie wieloznaczności słowa skarb, zapoznanie z formami życia pod wodą, wprowadzenie pojęć określających zbiorniki wodne (staw, jezioro, rzeka, morze, ocean, akwarium, potok), rozwijanie ciekawości i aktywności poznawczej, rozwijanie umiejętności pracy z tekstem, doskonalenie aparatu mowy, zachęcanie dzieci do integracji w grupie
- poznanie znaczenia słowa kopalnia, utrwalenie wiedzy na temat złóż, kopalni i ich rodzajów,
poznanie dźwięków Ziemi, kształtowanie umiejętności określania głośności dźwięków związanych z żywiołami, ćwiczenie koordynacji ruchowej, ćwiczenie oddechu, rozwijanie wyobraźni dźwiękowej, rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody,
- poznawanie pojęć wulkan, lawa, utrwalenie wiedzy dotyczącej tematu tygodnia, poszerzanie wiedzy na temat Ziemi, kosmosu, następstwa czasu, kształtowanie umiejętności,
- wzbogacanie słownictwa czynnego o nazwy związane z kosmosem, utrwalenie znajomości znaczenia pojęć kosmos, Układ Słoneczny, planety, rozwijanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości, rozwijanie zainteresowania naukami przyrodniczymi,
- utrwalenie wiedzy na temat pojazdów kosmicznych, kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, rozbudzanie ciekawości poznawczej, wyobraźni,
- poznanie nowej piosenki, utrwalenie znajomości nazw ciał niebieskich,
„Wszystko gra!”
sł. M. Przewoźniak, muz. J. Ostrowski
- Słowik tysiąc zna piosenek,
dzięcioł stuka jak w bębenek.
Dzwon na wieży liczy czas,
dźwięki słyszy każdy z nas.
Ref. Wróbel – ćwir,
a wrona – kra,
wszystko gra,
wszystko gra.
- O patelnię łyżka dzwoni,
trąbi w trąby stado słoni.
A kot bury popis dał
Bo na dachu zrobił miaaaał.
Ref. Wróbel – ćwir,
a wrona – kra,
wszystko gra,
wszystko gra.
- Ta melodia jest jak z baśni,
ta - spokojna hej nie zaśnij.
A ta jakoś strasznie brzmi,
czy ktoś rękę poda mi.
„Startujemy”
sł. A. Filipkowska, muz. R. Dziekański
- Spójrz w dół! Planeta ziemia
błękitna jest od wody
a lasy i wzniesienia
dodają jej urody.
Ref. Zrobię dziś kosmiczny pojazd z prostokąta:
jeden trójkąt w górze dodam, dwa po bokach.
Niech rakieta mknie po niebie - to nie żart!
Cztery, trzy, dwa, jeden zero, start.
- Pędzimy Drogą Mleczną,
mijając gwiazd miliony,
gdzie Układ jest Słoneczny
w kosmosie nieskończonym.
- Gdy z ziemi patrzysz w gwiazdy,
na Księżyc czy planetę,
szczególik dojrzysz każdy,
zerkając przez lunetę.
Pojazd kosmiczny
Anna Edyk – Psiuk
Jesteś zdrowy i odważny?
Możesz nim polecieć w gwiazdy,
bo pojazdy takie mogą
podróżować Mleczną Drogą.
Możesz planet zwiedzić osiem
lub się spotkać z kimś w kosmosie.
Kto to będzie? Mnie nie pytaj.
Pewnie… pan kosmita.
„Gdy Pan Jezus był malutki”
sł. i muz. autor nieznany
Gdy Pan Jezus był malutki nigdy nie próżnował.
Z Matką Bożą i Józefem pilnie wciąż pracował.
Tak piłował, tak heblował i wełenkę zwijał.
Nosił wodę, rąbał drzewo i gwoździe przybijał.