Aktualności

kids read

 

Założenia  wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc marzec:

  • poszerzanie wiedzy na temat Ziemi, kosmosu, pojazdów kosmicznych, następstwa czasu, kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów przyrodniczych,
  • wzbogacanie słownictwa czynnego o nazwy związane z kosmosem, utrwalenie znajomości znaczenia pojęć kosmos, Układ Słoneczny, planety, rozwijanie zainteresowania naukami przyrodniczymi,
  • kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, rozbudzanie ciekawości poznawczej, wyobraźni, utrwalanie umiejętności pracy w zespole i zgodnej komunikacji, poznanie nowej piosenki,
  • poznanie pojęć muzeum, historia, wdrażanie do właściwego zachowywania się w muzeum, kształtowanie postawy szacunku wobec przeszłości, uświadomienie wartości wspomnień, historii,
  • poznanie nazw zawodów: archeolog, paleontolog, wzbogacenie słownictwa czynnego, poznanie i utrwalenie znajomości nazw dinozaurów, rozumienie pojęć: mięsożerny, roślinożerny, poszerzenie i utrwalenie wiedzy na temat życia dinozaurów,
  • rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki, zachęcanie do aktywnego spędzania czasu, ćwiczenie prawidłowego toru oddechowego
  • poznawanie oznak wiosennej pogody, rozwijanie słownika czynnego, poznanie definicji zwrotów: ubierać się na cebulkę, w marcu jak w garncu, utrwalenie znajomości nazw części garderoby, kształtowanie umiejętności dostosowywania stroju do pogody i ubierania się na cebulkę,
  • utrwalenie znajomości znaczenia powiedzenia W marcu jak w garncu, rozwijanie świadomości występowania różnorodnych zjawisk atmosferycznych, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego, uczestniczenie w różnych formach aktywności, np. dramie,
  • poznanie ptaków przylatujących wiosną do Polski, ćwiczenie orientacji w przestrzeni, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie wrażliwości na otaczającą nas przyrodę, poznanie zjawiska powstawania tęczy,
  • poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą, rozwijanie wiedzy na temat działania gospodarstwa wiejskiego, pracy gospodarza / rolnika, utrwalenie znajomości nazw zwierząt hodowlanych i budynków będących częścią gospodarstwa, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta hodowlane,
  • poznanie tradycji wielkanocnych, wdrażanie do rozumienia wartości, jakie niesie kultywowanie tradycji, nauka kroków tańca ludowego, rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się do muzyki, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury i religie.

Pojazd kosmiczny

Anna Edyk – Psiuk

Jesteś zdrowy i odważny?

Możesz nim polecieć w gwiazdy,

bo pojazdy takie mogą

podróżować Mleczną Drogą.

Możesz planet zwiedzić osiem

lub się spotkać z kimś w kosmosie.

Kto to będzie? Mnie nie pytaj.

Pewnie… pan kosmita.

„Startujemy”

sł. A. Filipkowska, muz. R. Dziekański

  1. Spójrz w dół! Planeta ziemia

błękitna jest od wody

a lasy i wzniesienia

dodają jej urody.

Ref. Zrobię dziś kosmiczny pojazd z prostokąta:

jeden trójkąt w górze dodam, dwa po bokach.

Niech rakieta mknie po niebie - to nie żart!

Cztery, trzy, dwa, jeden zero, start.

  1. Pędzimy Drogą Mleczną,

mijając gwiazd miliony,

gdzie Układ jest Słoneczny

w kosmosie nieskończonym.

  1. Gdy z ziemi patrzysz w gwiazdy,

na Księżyc czy planetę,

szczególik dojrzysz każdy,

zerkając przez lunetę.

 

„Nawróćcie się, nawróćcie się”

Nawróćcie się, nawróćcie się

Bo bliskie jest królestwo.

I zmieńcie się, i zmieńcie,

 się bo na to czeka Bóg.

„Konik”


Depce konik, depce, do stajenki nie chce,
Żeby do Marysi– poleciałby jeszcze / 2 x

W podwóreczku naszym, studzieneczka stoi,
Kto jedzie, kto jedzie,  konika napoi / 2 x

Siwy konik siwy, uzdeczka jedwabna
Czy duża, czy mała, Kurpianeczka zgrabna/2 x

 

Więcej o nas

Chcesz dowiedzieć się o nas więcej?

Zapraszamy do kontaktu tel.: 504 876 818,
przesłania do nas wiadomości e-mail: sekretariat@przedszkole-nazaretanek.pl
lub po prostu odwiedzin. 

swieta rodzina

Troszczymy się z Bożą pomocą o Wasze najdroższe pociechy :-)